Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
dne 25.9.2014 jsem u společnosti AAA auto Praha koupila vůz Volkswagen Passat, rok výroby 2007 za cenu cca 170.000Kč, VIN: WVWZZZ3CZP114975, SPZ: 3SA2632, který se do 10 dnů jízdy stal nepojízdným a životu nebezpečným.
Při samotné nabídce vozu jsem byla neustále přesvědčována o jeho výborném technickém stavu vozu, že má nový motor, nové turbodmýchadlo, novou hlavu válce (dle servisní knížky), po prvním majiteli a za velmi výhodnou cenu vzhledem k jeho výborným technickým parametrům. Na vozidle byly nevhodné pneumatiky - špatné rozměry, které jsem musela ihned vyměnit. Žádala jsem o slevu, ale byla mi zamítnuta s odůvodněním, že vůz se nachází v nabídce pouze 8 dnů. Neustále jsem zdůrazňovala, že si potřebuji koupit vůz, a to ke každodenní jízdě na dlouhé vzdálenosti, tzn. pojízdný, ve výborném technickém stavu, neměla jsem požadavky na vybavení. Ptala jsem se zda byl vůz havarovaný, má nějaké závady či je potřeba nějakých oprav, výměny, dále jsem požadovala záznam o stavu vozu. Na tento dotaz mi technik sdělil, že v databázi v počítači se nenachází žádné záznamy a vůz je nehavarovaný a bez technických problémů, jen mi doporučil zkontrolovat kapaliny, tedy běžná údržba. Vůz mi byl nabídnut za prodejní cenu byla cca 140.000Kč, se kterou jsem souhlasila, ale podmínka byla uzavření úvěrové smlouvy. Následně si ode mě technik vzal doklad totožnosti za účelem prověření, zda lze se mnou úvěrovou smlouvu uzavřít, doklad totožnosti mi vrátili až po podepsání smlouvy. Chtěla jsem si nákup vozu rozmyslet, ale čas na rozmyšlení mi nebyl poskytnut, že není možná rezervace, jelikož o vůz je velký zájem, atd., začal psychologický nátlak. Smlouvu jsem podepisovala tak, že jsem musela čekat na chodbě až prodejní technik vytiskne veškeré dokumenty, ty mi předložil s otočenými stranami k podpisu bez možnosti se s nimi seznámit, jelikož již bylo po provozní době cca 22,30hod., a v budově se nacházeli poslední zaměstnanci, kteří čekali až odejdu, neměla jsem žádnou možnost řešit přílohy smlouvy. Nejdříve mi byla dána k podpisu kupní smlouva kde jsou jen obecné údaje, žádné specifikace o voze, a až při předložení smlouvy jsem zjistila, že vůz se prodává za 170.000Kč tak jak bylo uvedeno při platbě v hotovosti, výhodnost úvěru za nižší cenu je to, že po odečtení zálohy vychází prodejní cena o 40.000Kč méně, tedy podvod na zákazníka ve věci kupní ceny. Jedna z příloh kupní smlouvy „protokol o zkušební jízdě“ byla o technickém stavu vozu, přesně na tento záznam jsem se ptala před samotným prodejem vozu, kdy bylo mi řečeno, že žádné informace o voze a jeho technickém stavu nejsou evidovány. Tento protokol o zkušební jízdě a předání vozidla byl předložen až u podpisu smlouvy, ale to už jsem měla podepsanou platnou kupní smlouvu. V tomto protokole jsem se dozvěděla, že vůz je zařazen do skupiny D, s čímž souhlasím a byla jsem o stavu vozu řádně informována, to nebyla pravda, tento dokument mi nikdo během zkušební jízdy či po ní nepředložil a ani mě nepoučil o možnostech kontroly vozu na rampě či prostřednictvím třetích osob z oboru. Na dotaz proč je vůz označen ve skupině D, když je tak ve výborném stavu, jsem se dozvěděla, že samozřejmě vůz je ve výborném stavu, ale píše se to jen tak v porovnání s novým vozem, vzhledem k jeho staří, ojetí, ale v případě reklamace se zjištěné závady respektují, a nemusím se ničeho bát, že by vůz byl poruchový. Prodejce mě ujišťoval, že pokud budou zjištěny závady na voze není problém ho vrátit v rámci záruční doby 12 měsíců, tedy nemusím mít v tomto směru obavy a zároveň mě přesvědčil o připojištění. Dále jsem měla dotazy, týkající se úvěru, např. kolik přeplatím po celkovém zaplacení oproti prodejní ceně, odpověď technika, tohle já nevím. Odcházela jsem bez informací, že si vše mám nastudovat z předaných dokumentů, jelikož již bylo velmi pozdě večer a „aaa auto“ mělo po otevírací době, z prodejny jsem odcházela kolem 23hod. Byl mi předán klíč od vozu, a že mám odjet, nikdo mě výslovně neupozornil v jakém technickém stavu se vůz nachází.
Vůz mi předváděl a zkušební jízdu se mnou provedl technik pan P.R., který byl velmi příjemný ochotný, což nemůžu říct o prodejním technikovi panu F.S., který mi na otázky např. kolik je měsíční splátka úvěru odpovídal, že neví, že má jen orientační čísla, na další dotazy ohledně stavu vozu odpovědi neznal, spíše mi dával najevo co bych ještě za tak dobrou cenu chtěla, jednal se mnou jako s blbcem. A závěr je ten, že v současné době nelze vůz používat.
Následně po převzetí vozu jsem navštívila autoservis, kde jsem si nechala obecně zkontrolovat vůz (např. stav oleje - plný), vše se zdálo v pořádku do doby než se vůz začal používat. Během jízdy se do vozu musí neustále doplňovat motorový olej, aby byl schopný jízdy, motor vibruje a z výfuku vychází černý kouř (to jsem hlásila v aaa auto již 3. den, bohužel bez písemného potvrzení). Vůz při nabídce byl umytý včetně výfuku, tedy se nedalo poznat, že z něj vychází spálený olej, během těch 10 dní jízdy je výfuk úplně černý. Nakonec jsem nechala detailně prohlídnout technikem v autoservisu, který mi sdělil, že právě ty vychvalované přednosti: nový motor a nové turbodmychadlo jsou rozbité a důsledkem toho mohou být další závady, které nejsou zřejmé pokud nedojde k rozebrání motoru, což vzhledem ke stavu motoru nedoporučuje. S touto zprávou jsem ihned jela osobně do aaa auto (reklamaci jsem hlásila předem telefonicky, kdy mi byla doporučena osobní návštěva na sobotu 18.10.2014). Při osobním jednání ve věci sepsání reklamace jsem se sice setkala s příjemným vystupováním pracovníků společnosti tedy, že samozřejmě reklamaci vyřídí v co nejkratší době a ke spokojenosti zákazníkovi – tedy k mé spokojenosti a že se mi hned během pondělí 20.10.2014 maximálně v úterý 21.10.2014 ozvou pracovníci reklamačního oddělení aaa auto a budou mě informovat a dalším postupu. Na dotaz jakou mám představu o vyřešení reklamace jsem ihned uvedla, že k tomuto vozu nemám již důvěru a chci ho vrátit. Protokol sepisoval prodejní technik, který o postupu vyřizování neměl žádné informace, ale ujistil mě, že sepsaný protokol je dostačující a v kolonce zákazník požaduje zaškrtnul označení jiné, z čehož je zřejmé, že navrhuji odstoupení od smlouvy. Taktéž jsem sdělila, že jsem ještě neobdržela doklady od vozu (malý a velký technický průkaz) a ani nehodlám registrovat vůz na mé jméno s tím, že naopak se chci domluvit na nejbližším termínu předání – vrácení vozu, pokud možno ihned. Výsledek jednání byl, že vše mám již nechat v kompetenci aaa auto, kteří se již domluví jak s pojišťovnou tak i s úvěrovou společnosti s autoleasing a budou mě neprodleně informovat.
Odcházela jsem s tím, že přístup aaa auto je seriozní a vše bude řešeno rychle, neodkladně, tak abych neutrpěla žádných škod (být nepojízdná do doby vyřešení reklamace, placení úvěrové smlouvy za nepojízdný vůz, který nemá tu hodnotu a je již neprodejný, koupit další vůz - v celkových nákladech by mi vyšel jako koupení nového vozu).
Dne 21.10.2014 jsem zavolala na reklamační oddělení z důvodu, že očekávaný telefonát v této věci se nekonal. Hovořila jsem s panem H. celé jméno neznám, jelikož mi ho odmítl sdělit, s tím, že tuto povinnost nemá. Je to sice zvláštní, že když telefonuje klient musí se identifikovat celým jménem a dalšími identifikačními údaji, ale obráceně to neplatí. Žádala jsem reklamačního technika pana H. o písemné sdělení jak bude reklamace řešena a jak se v této záležitosti postupně jedná. Odpověď byla ta, že na vyřízení reklamace je dost času, až 30dnů ode dne písemného podání tj. od 18.10.2014 do 18.11.2014 a do té doby se žádná sdělení nepodávají. Dále mi sdělil, že reklamaci obdržel dnes na stůl od koho to neví, jak jsem se s kým a jak domluvila to neví, jelikož aaa auto má přes 1.500 zaměstnanců a on nemůže o všem a o všech vědět. Na dotaz jak mám postupovat v následujících dnech, kdy jsem nepojízdná a vůz jsem si koupila ke každodenní potřebě a rozhodně nechci platit splátky úvěru za něco nemohu používat, neodpověděl, respektivě opakoval dokolečka do 30dnů se dozvíte rozhodnutí více pro vás nemohu udělat a žádná písemná vyjádření neposkytujeme. V protokolu o reklamaci je uvedeno: prodávající rozhodne o reklamaci ihned ve složitějších případech bude rozhodnuto ve lhůtě stanoveném zákonem, zda můj případ je složitější a podle čeho je můj případ označen složitější, to mi nebylo sděleno. Též jsem hovořila s úvěrovou společností s autoleasing, kteří byli ochotní a splátku prodloužili alespoň do 31.10.2014, jelikož na oznámení klienta nemohou reagovat a musejí počkat na rozhodnutí o reklamaci od prodejce nebo aspoň na oznámení o zahájení řízení o reklamaci. Doporučili mi, abych požádala aaa auto, aby v této věci s autoleasing kontaktovali. Bohužel pan reklamační technik H. odmítl se mnou tuto záležitost řešit, jelikož podle jeho sdělení aaa auto nekomunikuje s úvěrovými společnostmi. Dále mi sdělil, že v tomto případě jsem sepsala špatně protokol o reklamaci, jelikož jsem se přesně nevyjádřila k odstoupení od smlouvy a musím znova osobně podat nové oznámení, ale protokol sepisoval prodejní technik. Toto jednání nepovažuji za profesionální. Rozhodně mám nárok na informace a pokud je vyžaduji písemně má mi být vyhověno, neboť zákon to umožňuje. Zároveň si stěžuji si na nevhodné jednání pana H., nedostatečné informace, a na základě toho chci okamžitě odstoupit od smlouvy především z důvodu závažné skryté vady – únik motorového oleje do sací soustavy a chci vrátit předmětný vůz ihned. Prosím o nejbližší termín, kdy mohu předat vůz i s doklady a zároveň vyzvednout si zaplacenou zálohu, podepsat ukončení všech smluv (kupní, úvěrové). Žádám o rychlé vyřízení mého požadavku z důvodu toho, že jsem závislá jezdit FUNKČNÍM vozem, které mi zajišťuje obživu.
Poslední věc, která mě ještě zarazila, že jsem najednou v pondělí 20.10.2014 obdržela doklady od vozu (i když jsem týden před tím hlásila reklamaci a odstoupení od smlouvy), ve velkém technickém průkazu jsou celkem 3 majitelé, tedy další lež ze strany prodejce, kdy mi tvrdil, že vůz je po 1. majiteli a poslední majitel měl v držení vůz od července 2014 do září 2014, vzhledem k technickým problémům jsem si naprosto jistá, že důvod prodeje byl právě výše zmiňovaný problém.
Pokoušela jsem se domluvit s reklamačním oddělením, ale marně neustále mi opakují, že jsem si nekoupila nový vůz a na závady jsem byla upozorněna, tzn., že stav vozu za 170.00Kč sedm let starý odpovídá nepojízdnému vozu, který neprojde technickou kontrolou a neodmítají jakoukoliv kompenzaci.
Můj dojem z aaa auto je ten, že skupina techniků venku jen myje auta, otvírá auta, vychvaluje jak jsou krásná bezproblémová, ale o vozech nic neví, další skupina jen tiskne dokumenty a dává je podepsat o obsahu nic neví a další skupina reklamačního oddělení ani nezná postup prodeje. O AAA Auto se namluvilo, napsalo dost, ale teď jsem sama poznala, že je to jen továrna kde dobře nakoupit a rychle prodat bez zodpovědnosti, bez serióznosti a bez slušnosti ke spotřebitelům s vlastními zákony.
V Praze dne 21.10.2014
Bc. Jana Zajícová
žádám o odstoupení smlouvy o prodeji vozu a ukončení úvěrové smlouvy. Chci vrátit vůz a převzít si zaplacenou zálohu a neplatit splátkový kalendář s autoleasing.
|
Tweet |
Spotřebitel si musí uvědomit, že v případě, kdy podepisuje nějakou smlouvu, předpokládá se, že je s jejím obsahem seznámen a souhlasí s ním. Opak by musel prokázat. Co se týká spotřebitelského úvěru, určité informace musí být dány spotřebiteli k dispozici v dostatečné době před uzvařením smlouvy (§ 5 zákona o spotřebitelském úvěru).
Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neupozornil, nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo běžného opotřebení. Prodávající by měl v rámci uplatněné nesplněné jakosti při převzetí prokázat, že vada nebyla na voze přítomná při převzetí, případně, že se jedná o vadu, která odpovídá běžnému opotřebení vozu, nebo stavu sjednanému ve smlouvě. Pouhým ustanovením ve smluvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.
Vážená paní Zajícová,
jak jsem zjistil, tento případ už jste směřovala i na kancelář ombudsmana společnosti a mě nezbývá než se znovu odkázat na jeho e-mail z 27.10.2014, kde vysvětluje důvody zamítnutí reklamace. Samozřejmě včetně omluvy za chování některých našich zaměstnanců, které jste mohla vnímat jako necitlivé či nevhodné. Děkuji.
Vzhledem k tomu, že spotřebitelka již nevyužila možnosti reakce, stížnost uzavíráme.