Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#47394Neuznání reklamací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2021, před 4 lety

Svitlana Dvorzhak

Znění stížnosti

Dne 13.2.2018 jsem vytvořila objednávku na webu KASA.CZ na notebook HP 250 G6 Celeron N3060.. s cenou 7990,- (s číslem objednávky 702947967) a s osobním odběrem na místě: KasaPoint - Euronics, Brno Mediahall. Byl to narozeninový dárek a problémy s notebookem začaly od prvního zapnutí.

První reklamace byla provedena 27.10.2018 na adrese Brno, OC Mediahall (místo vyzvednutí) kvůli tomu, že byl NTB extrémně pomalý s pomalým zapínáním a načítáním. Následující komunikace probíhala vždy prostřednictvím brnomediahall@datart.cz. Reklamace byla uznána a proběhla výměna HDD, instalace OS a ovladačů.

Druhá reklamace byla provedena 6.4.2019 kvůli stejným problémům. Reklamace uznána s odůvodněním: nedoinstalované a nedokončené aktualizace.

Třetí reklamace proběhla 23.6.2019 s tím, že po předchozí reklamaci se extrémně snížila výdrž baterie a problémy se zapínáním a načítáním NTB přetrvávaly. Již jsme požadovali výměnu či vrácení peněz. Reklamace neuznána s odůvodněním: závada se neprojevila a baterie má 100% kapacitu.

Čtvrtá reklamace proběhla 10.8.2019 se stejnými problémy (nedrží baterie, pomalé zapínání - občas pouze černá obrazovka). Po vyzkoušení zapnutí na prodejně cituji: "notebook se na prodejně zapl, ale běžela pouze jen černá obrazovka a nenaběhl OS" - což potvrdilo náš problém. Odpověď? Reklamace neuznána - závada se ani jednou neprojevila. A to i přes to, že byla zpráva o černé obrazovce a problémy se zapnutím uvedena samotnými zaměstnanci - svědky.

Pátá a poslední reklamace z naší strany proběhla 7.9.2019 - problémy se neustále opakují. Reklamace opět zamítnutá, "zákazník nemá nárok na odstoupení od kupní smlouvy".

Pokud se podíváte na data, reklamovali jsme NTB během jednoho roku celkem 5 krát. S tím, že reklamace samotná zabere nějakou dobu a z toho vyplývá, že jsme daný problém řešili pokaždé téměř ihned po neúspěšné předchozí reklamaci. Rok stresu, plýtvání osobního času s dojížděním do Brna (5x odvoz a 5x vyzvednutí). Ve finále pouze proježděný benzín a téměř nefunkční notebook.

Byla podána nespokojenost s reklamací, na kterou přišla dne 30.9.2019 odpověď od jisté pí. T., z adresy ombudsman@datart.cz, s výpisem všech reklamací a závěrečnou větou "Je mi líto, že pro Vás nemám lepší zprávu." Bohužel jsme neměli energii ani náladu řešit tuto situaci opětovnou reklamací a jejím opětovným zamítnutím. Toto jednání ze strany firmy se nám nezdá fér a působí jako úmyslné klamání zákazníka a odmítnutí vrácení peněz či výměny za nový produkt.
Stále nevíme jak docílit spravedlnosti a co máme dělat s prakticky nepoužitelným notebookem. Minimálně snad posloužíme jako příklad k zamyšlení pro potenciální zákazníky.


Produkt

Notebook HP 250 G6 Celeron N3060, 4GB, 500GB


Požadované řešení

Vrácení peněz a omluva.
Vyřešení situace, aby se neopakovala i pro potenciální budoucí kupující.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2021 20:13, před 4 lety

Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle rozhodnutí Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.

Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitelka dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci. Rozhodující tedy je, zda bylo posouzení prodávajícího při opakované reklamaci správné, či nikoliv.

Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2021 22:21, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.