Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, v září 09/2020 jsme měli jet na dovolenou s Blue style. Nabídli nám svůj voucher travel safe + místo zájezdu. Až zpětně jsem zjistila, že jako matka na rodičovské dovolené jsem spadala a stále spadám do citlivé skupiny a mohla jsem voucher odmítnout a žádat o vrácení peněz, avšak tyto informace tou dobou nebyli úplně jasné. Nyní jsem na stránkách zmiňované Cestovky zjistila, že na ten travel safe + voucher mají citlivou skupinu omezenou na důchodce, těhotné a zdravotně postižené. Rodičovskou dovolenou tam nemají? Mám nějakou šanci se dostat zpět ke svým penězům? Dovolené jsou teď drahé a z rodičáku nemám šanci došetřit tolik peněz. U našeho vybraného hotelu se cena z 44tia navýšila na více než 60tis,což prostě pro mě není reálné. Jak mám nyní postupovat a situaci řešit? Děkuji za radu a pomoc. Mohli tim svým voucherem takhle vše obejít a já tak přišla o možnost vrácení peněz? Mimochodem hotel do kterého jsme měli jet v sezóně 2020 vůbec neotevreli, jestli to má na řešení nějaký vliv. S pozdravem Vlasta Čuprová
Zájezd na dovolenou od CK, voucher travel safe +
Ideální by bylo získat zpět investované peníze a nemuset s malými dětmi nikam v této složité situaci cestovat.
|
Tweet |
Forma vratky všech doposud uhrazených plateb za zájezd (není rozhodné, zda byla částka zaplacena celá či nikoliv) by v souladu se zákonem 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher), měla být buď ve formě peněžních prostředků, anebo ve formě voucheru, jehož parametry a možnosti odmítnutí vymezuje lex voucher. Tento zákon se však uplatňuje jen na zájezdy, jejichž počátek byl do 31. 8. 2020. V ostatních případech se lex voucher nepoužije a spotřebitel má tedy nárok na vrácení peněžních prostředků, přičemž pořadatel mu nemůže voucher (a to jak voucher se zákonnými parametry, tak jiný typ vocuheru) vnutit.
Jiný typ voucheru je sice možné nabídnout, zdůrazňujeme ovšem, že jde o nabídku k dohodě. Spotřebitel by proto musel tento 'jiný voucher' dobrovolně a výslovně přijmout, přičemž pořadatel cestovní kanceláře by musel spotřebitele zřetelně a jasně poučit:
- o vlastnostech voucheru (tzn. uvést, že nejde o voucher s parametry dle zákona lex voucher) a
- o právu spotřebitele tento voucher odmítnou a
- požadovat veškeré uhrazené platby za zájezd nepokrácené o odstupné.
Pokud by k těmto krokům při nabízení voucheru nedošlo, mohl by spotřebitel namítat, že byl uveden v omyl, a proto je uzavřená smlouva (tzn. jednání, kterým spotřebitel akceptoval 'jiný voucher') v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná. Neplatnost má za následek, že spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků, neboť přijetí voucheru nebylo platné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.