Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#47408Neuznané odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2021, před 4 lety

Michal Pecha

Znění stížnosti

Dne 26.06.2019 jsem v provozovně Alza.cz a.s. v Jateční 33a v Praze 7 zakoupil sluchátka Samsung Galaxy Buds Black (kód SAAW00 10a10). Ačkoliv jsem zboží užíval dle přiloženého návodu, již 01.09.2019 jsem musel výrobek reklamovat z důvodu nefunkčnosti pravého sluchátka (příjemka reklamace č. ASRE19562514r). Reklamace byla vyřízena výměnou sluchátka za nové, avšak dne 29.02.2020 jsem musel obě sluchátka opětovně reklamovat z důvodu jejich nefunkčnosti, tedy i pravého (servisní zpráva SMG0201305). Po výměně obou sluchátek za nové jsem byl nucen dne 01.12.2020 opět sluchátka reklamovat, neboť pravé sluchátko nehrálo, levé výrazněji potichu (servisní zpráva SMG0231073). Uvedl jsem, že žádám o odstoupení smlouvy. Oprava byla ukončena dne 08.12.2020 s tím, že symptom se projevil způsobený vadou ve sluchátkách, provedena výměna sluchátek.
Sluchátka jsem dne 10.12.2020 vrátil prodejci s tím, že se zjevně jedná o neodstranitelnou vadu výrobku, která brání jej užívat pro obvyklý účel, považuji tuto vadu za porušení kupní smlouvy podstatným způsobem, a v souladu s § 2106 odst. 1 písm. d) ve spojení s § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, jsem dne 11.12.2020 jak doporučeně písemně, tak e-mailem odstoupil od kupní smlouvy a žádal o vrácení částky 3999,- Kč na můj účet a to nejpozději do 30 kalendářních dnů od doručení odstoupení.
Z mého účtu na stránkách prodejce jsem zjistil, že sluchátka (nová-dne 08.12.2020 vyměněná) byla odeslána autorizovanému servisu, který je uvedl do továrního nastavení a odeslal zpět bez opravy prodejci. Prodejce mě tedy dne 03.01.2021 e-mailem informoval, že moje reklamace (já jsem však nic nereklamoval, žádal jsem od odstoupení smlouvy)byla zamítnuta.
Dne 04.01.2021 jsem se na zákaznické telefonní lince prodejce snažil o smír, bylo mi řečeno, že reklamační oddělení na svém zamítavém postoji trvá.


Produkt

Samsung Galaxy Buds Black (kód SAAW00 10a10)


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy-vrácení částky 3999,- Kč na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2021 09:16, před 4 lety

Občanský zákoník v § 2169 odst. 2 stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud spotřebitel při třetí reklamaci požadoval odstoupení od smlouvy a charakter vady byl vždy stejný (nefunkčnost pravého sluchátka, v jedno případě dokonce nefunkčnost obou sluchátek,) potom měl při třetí reklamaci na odstoupení dle výše uvedeného ustanovení občanského zákoníku nárok. Postup, kdy spotřebitel při třetí reklamaci odstoupí od smlouvy, avšak prodávající provede výměnu zboží za nové, nelze hodnotit jako správný.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.1.2021 13:59, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za posouzení.

V tomto případě jsem se postaral o ukončení stávající reklamace a o vydání dobropisu v rámci reklamace nové. Věřím, že nyní již tedy bude vše v pořádku.

S přáním hezkého dne, Martin, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2021 14:15, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případné uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.1.2021 08:47, před 4 lety


Michal Pecha

Děkuji za spolupráci, byl vystaven dobropis a dnes mi byla zaslána požadovaná částka za sluchátka na účet.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.1.2021 15:39, před 4 lety

Dobrý den,

dle vyjádření zákazníka je celá záležitost již vyřešena, můžeme tedy uzavřít?

Děkuji, Dita, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2021 10:24, před 4 lety

Na základě vyjádření smluvních stran byla stížnost uzavřena s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.