Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Objednal jsem kočárek Joie ve slevě 70% za 2108,- kč a po 2 dnech mi byla objednávka stornována z důvodu údajně špatně nastavené ceny. Domnívám se, že se jedná o klamaní spotřebitele neboť zboží jsem objednal (zakoupil) za jimi deklarovanou cenu a následně po 2 dnech mi to Alza stornovala a jako omluvu mi nabizejí šek na 250kč. Trvám na dodání zboží ale oni se odkazují na své obchodní podminky.
Kočárek Joie Mytrax Gray Flannel sleva 70% za 2108,-kč
Dodání objednaného zboží za cenu v objednávce
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím (doručením objednávky prodejci) smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.
Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
aktuálně se zákazníkem celou situaci řešíme prostřednictvím e-mailu, kdy se mu snažíme vyjít vstříc, jak jen je v našich silách a možnostech. Věřím, že se nám se zákazníkem podaří najít společnou řeč a vyřešit situaci alespoň k jeho částečné spokojenosti.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případné uzavření případu.
Dobrý den
Předem děkuji dTestu za pomoc při řešení sporu.
Bohužel Alza.cz se k tomu staví tak, že mi nabízejí voucher 250kč a mnou již zakoupený kočárek ve slevě 70% za dvojnásobnou cenu než-li za kterou byl inzerován a mnou zakoupen. S tímto nesouhlasím, měnit cenu po zakoupení na dvojnásobek není fér.
Jak jsme uváděli výše, pokud bylo zboží nabízeno jako zlevněné, potom by jej společnost měla za uváděnou cenu také dodat. Postup, kdy taková praktika slouží k "lákání" zákazníků je tzv. vábivou reklamou, jak jsme uváděli v úvodním vyjádření. Mohlo se však jednat o zjevnou administrativní chybu (k tomu viz také naše vyjádření výše). Bez konkrétních znalostí toho, jak nabídka vypadala atd., to nejsme schopni přesně posoudit. Další možností je obrátit se na ČOI.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
děkuji za Vaši reakci.
V tomto případě se bohužel jednalo opravdu o administrativní chybu a není možné kočárek ani za ztížených podmínek zákazníkovi dodat. Snažíme se prostřednictvím emailové komunikace najít schůdné řešení pro obě dvě strany.
Děkuji za pochopení, Martin, péče o zákazníky
Děkujeme za vyjádření. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a dovolíme si požádat o uzavření stížnosti, jelikož další posun prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz již bohužel není možný. Pro případné další řešení je možné obrátit se na ČOI.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vzhledem k nastalé situaci jsem jiz musel zakoupit kocarek jinde protoze kdybych cekal na Alza.cz tak bych nosil dite v naruci jeste dalsi rok... Navrhl jsem Alze doplatit rozdil ceny za kocarek ktery jsem u nich zakoupil ale nebyl mi dodan oproti cene u konkurence kde nebyl ve sleve. Uvidim jak se k tomu postavi, dale jiz bude resit COI.
Takovouto žádost je vůči společnosti možné uplatnit, nicméně ze zákona prodávající povinnost vyrovnávat rozdíl v ceně nemá. Pokud by rozdíl nebyl nijak "excesivní", máme za to, že vzhledem ke svému pochybení by se ze strany společnosti jednalo o férový krok.
Stížnost tedy prozatím necháváme ještě otevřenou k další komunikaci, aby se k dalšímu postupu mohla vyjádřit i společnost.
Dobrý den, prověřila jsem informace a zjistila jsem, že zákazníkovy byl nabízen slevový voucher případně nějaké alternativní nacenění kočárku. Nicméně požadovanou slevu 70% nebylo možné akceptovat. V tuto chvíli vidím, že byl zaslán dotaz ohledně zakoupení produktu u jiné společnosti a prosím o malé strpení, než dojde ke zpracování a věřím, že se nám podaří najít smírnou dohodu. S přáním hezkého dne, Eva, péče o zákazníky.
Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Uplynul již další měsíc a naprosto bez vysledku, Alza.cz me vůbec nekontaktovala.
Na základě výše uvedeného vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme, neboť dosažení smírného sporu není pravděpodobně možné. Spotřebitel se dále může obrátit na Českou obchodní inspekci.