Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#47428Pohledávka O2

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2021, před 4 lety

Lenka Vávrová

Znění stížnosti

Dobrý den,

v mesici cervnu zemrel tatínek, zákazník O2 - bratr se snažil ověřit pohledávku po splatnosti po telefonu (má stejné jméno a v měsíci červenci volal z daného čísla, tedy informaci dostal, a to, že žádná fa po splatnosti není.

Tatínek telefon užíval jako pracovník firmy, tedy jsme žili v tom, že byl telefon třeba na firmu a je uhrazeno. Následně přisla upomínka, kterou pošťačka nevydala a rovnou před mojí maminkou napsala na obálku, že adresát zemřel.

Další upomínku pošta logicky nevydala, ale začala jsem tušit problém a přes chatbox se snažila 21.9 ověřit problém. Bohužel, asi z titulu GDPR, ani přes sdělení rodného čísla a čísla majitele jsem informaci nedostala, pouze pokyn, abychom přinesli úmrtní list.

Maminka na pobočku v Havlíčkově Brodě došla, kde jí pracovnice řekla, že zašle úmrtní list do Prahy (škoda, že nestačí oscanovat, zadat do systému rovnou, takto asi došlo k tomu, že pracovnice zapomněla zprocesovat) a na dotaz o případné pohledávce opět nedosala odpověď.

Bohužel minulý týden na Silvestra přišel dopis od správce pohledávky (zaslaný 18.12 - systémy zjevně nezohledňují ve svém nastavení fakt, že v době covidové pošta ne vždy má kapacity doručovat ve lhůtách dříve dostačujících),již s avizovaným rizkem exekuce - splatnost 2.1 - což je sobota a i přesto, že jsem příkaz zadala obratem 31.12, nemuselo doít ke zpracování ve lhůtě.


Produkt

telefonní služby - fakturace resp. pohledávka


Požadované řešení

Je možné nárokovat část "penalizace" nazpět ? Myslím tím mimosoudní náklady (úroky prodlení bych asi přežila :-) ? Plus na dopise z DC Group nerozumím pohledávkám za srpen až říjen - telefon není v používání, majitel po smrti (nejsem si jistá, zda se archivují záznamy z chatbotu - ten, který já jsem vedla byl myslím z 21.9.)Vzhledem k tomu, že chyba nebyla zcela na naši straně resp. že jsme se snažili předejít "překvapením" tohoto typu. Plus prosím o informaci jak a kde si máme zažádat o bezdlužnost a o e-mail kam můžu zaslat úmrtní list, chodit na pobočku jsem už mamince zakázala :-) Já mám pouze kopii v mobilu - tedy ev. můžu vytisknout a poslat někam ještě doporučeně - nebo pokud můžete využít nějaké součinnosti a nahlížet do matrik, ráda nasdílím rodné číslo apod. Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.2.2021 17:26, před 4 lety

Dle bodu 11.13 Všeobecných obchodních podmínek (dostupné z: https://www.o2.cz/file_conver/616505/_01___O2_Vseobecne_obchodni_podminky_01_10_2018.pdf) platí, že úmrtím spotřebitele bude smlouva ukončena. Úmrtí je třeba věrohodně doložit. Dohodne-li se oprávněný dědic s O2 na užívání služeb, případně využívá-li aktivně služby i po smrti, přechází tím na něj účastnický vztah k dané službě.

Nevyužíval-li tedy oprávněný dědic aktivně služby i po smrti spotřebitelky (původní smluvní strany), smlouva zaniká dnem úmrtí spotřebitelky, pokud se některý z dědiců nedohodl se společností jinak. Po zániku smlouvy (dni úmrtí) již není společnost oprávněna účtovat platby za služby.

Vyúčtování, je-li v něm požadována i platba za měsíce, v nichž služba nebyla čerpána, může spotřebitel reklamovat.

Pokud operátor zamítne reklamaci, spotřebitel se může obrátit na veřejný dozorový orgán s námitkou proti vyřízení reklamace. Český telekomunikační úřad je oprávněn řešit spory ze smluv. Návrh je nutné podat nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podání námitky nezbavuje povinnosti fakturu uhradit. Za podání námitky se platí správní poplatek 1OO Kč, k jehož zaplacení Český telekomunikační úřad po podání námitky vyzve. Úřad má povinnost vydat rozhodnutí do 4 měsíců, ve složitých případech do 6 měsíců.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.2.2021 18:24, před 4 lety

Dobrý podvečer,
budeme rádi, když nám pošlete bližší informace (telefonní číslo a úmrtní list) rovnou na e-mail info@o2guru.cz s odkazem na tento dTest. V těchto případech se to řeší doložením úmrtního listu a zrušením služby ihned nebo převedení na pozůstalého. Jakmile doplníte požadované údaje, můžeme situaci prověřit detailněji.

S pozdravem

Patrik Hogh
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2021 20:22, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.3.2021 15:11, před 4 lety


Lenka Vávrová

Hodnocení: