Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4743Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2014, před 10 lety

Martina Línová

Znění stížnosti

Dobrý den, u cestovní kanceláře jsem si zakoupila zájezd o Egypta k moři. Po příjezdu jsme byly ubytováni v hotelu u kterého moře nebylo, pouze laguna. Koupání v otevřeném moři nebylo možné. Italské klienty hotel vozil hotelovým autobusem k vedlejšímu hotelu,kde se mohli koupat, nám tuto možnost nabídli pouze jednou za celý pobyt (12 dní). Při schůzce s delegátem jsem se ho zeptala, zda by se zde koupal, bylo mi řečeno, že on tu není od koupání,ale v práci. Tím z jeho strany byla celá situace vyřešena.
Současně jsem u této cestovní kanceláře řešila další reklamace: hluk v místě pobytu, stavělo se zde molo pro přístup do moře. Toto molo mělo 132 pilířů a ještě stále nebyl jeho konec v moři.
Po návratu jsem se obrátila na cestovní kancelář,kde jsou zájezd reklamovala. Z cestovní kanceláře mi bylo zasláno stanovisko: cestovní kancelář vše ověřovala na místě v hotelu a vše konzultovala s delegátem, který nám údajně nabízel jiný hotel. Stanovisko cestovní kanceláře je absurdní, delegát nám nikdy tuto možnost nenabídl.


Požadované řešení

Vrátit peníze za zakoupený zájezd.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2014 16:45, před 10 lety

Pořadatel odpovídá dle § 2552 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.
Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel zákazníka ujistil nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, zajistí pořadatel nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady. Nezjedná-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu zákazník určí, může si zákazník zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se slevy soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2015 09:59, před 10 lety

Společnost EXIM TOURS a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.