Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zdravím všechny, rád bych se s vámi podělil o zkušenosti s TV Samsung a především pak s jejich oficiálním servisem Go Digital! s.r.o. a dále pak s kontrolním oddělením společnosti pro celou ČR - Samsung VOC Control Desk:
Dne 12.11.2020 jsem si u společnosti Electro World zakoupil TV Samsung QLED. Dle technických specifikací daného výrobku na oficiálních stránkách Samusungu a stejně tak v návodu k obsluze TV plně podporuje VRR (= Variable Refresh Rate) a HDMI 2.1.
Po připojení Xboxu Series X do TV HDMI portu 4 a spuštění VRR na Xboxu a Game Modu na TV a spuštění některé z her, které toto podporují, probíhaly přes obrazovku pruhy a obraz se vlnil.
Stejnou TV + stejný Xbox si zakoupil i bratr a jemu to TV se stejným nejnovějším firmwarem nedělá. Zkoušeli jsme i prohodit xboxy, tv, hdmi kabely a stále stejné - na reklamované TV bylo dále viditelné vlnění a na bratrově TV nikoli.
Ohledně reklamace TV jsem volal 20.11. na reklamační linku Electro Worldu, kde mi bylo řečeno, že v případě takto velké TV se mám obrátit na linku Samsungu. To jsem 22.11. udělal a domluvil se na návštěvě technika. 1.12. dorazil technik a shledal, že TV má opravdu vadu - dle přiloženého Servisního listu - "při zapnutí xbox series x a puštění hry a zapnutí módu VRR problikávají horizontální čáry". Pokusil se provést opravu tak, že vyměnil základní desku na TV. Bohužel oprava nebyla úspěšná a bylo mi oznámeno, že věc nahlásí na centrále a za TV mi vrátí peníze. Dne 3.12. ale přišel email, ve kterém bylo uvedeno, že reklamační řízení bylo ukončeno s následujícím vyjádřením hlavního technika: "Při zapnuté funkci variabilní obnovovací frekvence na externím může dojít k zobrazení pruhů, pokud toto zařízení nastaví frekvenci vyšší, než kterou podporuje zobrazovací zařízení. Chtěli bychom upozornit, že toto omezení vyplývá nejen z podporované obnovovací frekvence panelu, ale např. i standardu HDMI, který pro připojení externího zařízení používáte. Ten podporuje ve verzi HDMI 2.1 60 Hz a na nižším standardu jen 30 Hz. Pokud Xbox kvůli variabilní frekvenci zvolí frekvenci vyšší než je výše uvedená frekvence použítého HDMI standardu, může dojít k zobrazení pruhů. Nejedná se tak o vadu, ale vlastnost produktu a použitých technologií." a dále s informací, že pokud nesouhlasím, mohu poslat stížnost na voc@samsungpartner.cz. Toto jsem udělal a upozornil především na to, že důvod zamítnutí reklamace je lživý, naprosto zcestný a především odporuje technickým specifikacím dané TV a údajům v manuálu k dané TV viz výše. Bohužel bylo na VOC Control Desk opět zamítnuto s tím, že nefunkční VRR je vlastnost dané TV a nikoli vada! Dále mi bylo doporučeno, ať VRR nepoužívám. V tom případě jsou ale technické specifikace daného TV a uživatelská příručka lživé a mohl jsem si koupit TV v úplně jiné cenové hladině. Já jsem si ale tuto TV zakoupil právě kvůli přítomnosti dané funkce. Bohužel s nikým nebyla rozumná řeč a stále opakovali toto nesmyslné vyjádření, které ale nebyli schopni podložit žádným důkazem (např. že by v manuálu / v technických specifikacích bylo uvedeno, že při zapnutí VRR může toto televize dělat).
Sprostě a arogantně tedy označili jasnou VADU za VLASTNOST (!!!) a odmítali problém řešit. Teprve poté, co jsem podal podnět k prošetření na ČOI, se mi opět ozvali s tím, že se z jejich strany jednalo o pochybení, že samozřejmě jde o vadu, jen neví, jak ji opravit a že mi tedy vrátí peníze.
Když jsem pak následně žádal o informaci, jak mohlo Samsung VOC Control Desk povrdit původní zamítnutí reklamace a posvětit ten nesmysl, co mi napsali, opět mi drze odpověděli, že se jedná o vlastnost a je tedy vše správně, když to na TV nefunguje a tím pádem nebylo co šetřit.
Rozhodl jsem se toto publikovat především proto, že určitě nejsem jediný se stejným problémem a jediný, komu byla reklamace původně zamítnuta. Chtěl jsem se tedy podělit o zkušenost s ostatními, aby věděli, že spor lze vyhrát, jen je nutné do řešení zapojit ČOIku a případně, jako v mém případě, i právníka. A také abyste nedali na radu obchodníka, že si máte reklamaci domluvit přímo v autorizovaném servisu, jelikož český právní řád vyžaduje zamítnutí reklamace přímo od obchodníka, od kterého byl výrobek zakoupen, aby bylo možné zamítnutí napadnout u soudu!
Samsung TV QLED
Vrácení peněz.
|
Tweet |
V popsaném případě by se mohlo jednat o nesplnění jakosti při převzetí. Konkrétně by mohlo jít o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. a), b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě je spotřebitel oprávněn uplatnit nároky z vadného plnění (tj. reklamovat zboží). Prodávající má zásadně třicet dní na vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vzhledem k pravděpodobně nezanedbatelné ceně zakoupené věci je možné v řešení sporu dále pokračovat i podáním žaloby k civilnímu soudu. K tomu je vhodné kontaktovat advokáta. Jejich seznam je dostupný mj. z https://www.dtest.cz/advokati.
Dobrý den,
situaci jsme interně prošetřili a neshledali jsme jakékoliv pochybení. V rámci kontrolního oddělení VOC společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. bylo dne 09.12.2020 poskytnuto finální stanovisko na základě aktuálně dostupných informací, které byly konzultovány přímo s technickými specialisty. Po tomto stanovisku však bylo rozhodnuto o možnosti vyhovění odstoupení od kupní smlouvy, kdy mělo dojít ke kontaktu ze strany dispečera autorizovaného servisního střediska Samsung, aby byl domluven svoz předmětného výrobku pro kontrolu stavu a vystavení potvrzení pro odstoupení od kupní smlouvy.
Za veškeré komplikace se tímto omlouváme, nicméně nebylo prokázáno, že by došlo k jakémukoliv pochybení.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
The Park - V Parku 2323/14
148 00 Praha 4 - Czech Republic
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost informaci potvrdit a případ uzavřít.
Dobrý den, nesouhlasím s vyjádřením společnosti Samsung, jelikož stále opakují, že neshledali jakékoli pochybení. Ať tedy předloží důkaz - info v manuálu výrobku, nebo popis výrobku na jejich stránkách, kde je uvedeno, že když VRR nefunguje, tak se jedná o vlastnost a ne o vadu. Viz textace na oficiálních stránkách Samsungu a v manuálu:
1) na oficiálních stránkách samsung.com je uvedeno u mého typu TV: "Real Game Enhancer+ Experience gaming-monitor performance on your big screen with AMD FreeSync and VRR (= up to 120Hz)."
2) dále je na samsung.cz uvedeno "podpora HDMI 2.1" - a specifikace HDMI 2.1 jsou tyto: "HDMI 2.1 umožňuje využívat vyšší rozlišení obrazu jako je 8K a zároveň vyšší obnovovací frekvenci sahající až k 120 obrázkům za vteřinu (frames per second - fps)."
3) dále na stejném webu je uvedeno: "Herní režim Ano (Auto Game Mode (ALLM), Game Motion Plus, Dynamic Black EQ, Surround Sound, 4K@120Hz (HDMI Port 4))" - tento port samozřejmě používám k připojení Xboxu
4) v uživatelské příručce k dané TV je uvedeno, že tento model podporuje jak VRR, tak 120Hz
Tedy všude je proklamováno a s tím i prodáváno, že VRR a 120Hz TV podporuje a umí ve všech aspektech. Nikde není uvedena žádná výjimka z výše uvedeného.
Tvrzení jejich technika a na něm založené vyjádření ze strany Samsung je tedy lživé a v tom případě nemůže být bráno jako odůvodnění zamítnutí reklamace.
Navíc, pokud stále uvádějí "nicméně nebylo prokázáno, že by došlo k jakémukoliv pochybení.", prosím o vysvětlení, proč byla TV tedy nakonec uznána vadnou, byl vystaven RMA protokol a byly vráceny peníze? To je přece v rozporu s jejich tvrzením, že jde o vlastnost.
Prosím i dTest, jakožto mediátora, o vyjádření, zda takto nepravdivé a bez jakýchkoli důkazů zaslané vyjádření od Samsungu, může být bráno jako oprávněné stanovisko společnosti Samsung k zamítnuté reklamaci?
Děkuji.
K dotazu spotřebitele uvádíme, že nemůžeme hodnotit pravdivost vyjádření společnosti, neboť problém s televizí je technického charakteru. Proto nelze z naší strany takto na dálku konstatovat, že se někdo vyjadřuje nepravdivě.
Uvádíme však, že reklamaci lze ze strany prodávajícího, resp. ze strany servisu určeného prodávajícím k vyřízení reklamace, zamítnout, avšak zamítnutí je nutné písemně odůvodnit, a to obzvláště v období 6 měsíců od převzetí věci spotřebitelem, kdy se uplatní tzv. vyvratitelná domněnka vadnosti zboží dle § 2161 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V tomto období je nutná ze strany toho, kdo vyřizuje reklamaci, zvýšená pečlivost, neboť je převrácené důkazní břemeno.
Obsahově společnost nabízí spotřebiteli v podstatě narovnání a je tedy na něm, zda jej přijme, anebo bude dále rozporovat reklamaci, což se však nejeví jako příliš účelný postup, protože může dosáhnout maximálně toho výsledku, který nabízí společnost, avšak za výrazně vyšších nákladů.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.