Společnost


AZ Retail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#47433Klamání spotřebitele a poskytování neexistujících záruk

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2021, před 4 lety

Michal Pitlík

Znění stížnosti

Dobrý den,
než se obrátím na releventní úřady beru toto jako poslední pokus o komunikaci a vyřešení reklamace. Na portálu odkarla.cz jsem již provedl několik nákupů. Dvě věci jsem zde reklamoval. První reklamace byla vyřešena naprosto bez problémů u druhé reklamace, kterou jsem oficiálně podal dne 29.11. 2020 byl bohužel přístup naprosto opačný. Oba uvedené reklamované předměty byli zakoupeny i reklamovány naprosto schodným způsobem. Prodejce uvedený na daňovém dokladu byl také stejný.

Druhá reklamace proběhla tak, že mi přišlo potvrzení ve kterém se mimo jiné píše:

Prosím nyní o strpení, do 2-3 pracovních dnů Vás budu kontaktovat a společně vše dořešíme.
V případě Odstoupení od kupní smlouvy je toto ze zákona platné již nahlášením obchodníkovi, nemusíte se tedy bát, že bych Vaše zboží zpět nepřijal.
Prosím neodesílejte zboží zpět předtím, než se domluvíme na způsobu řešení tohoto případu, přijdete tak o možnost bezplatné zpětné přepravy.

Bohužel mě nikdo delší dobu nekontaktoval ani mi nepřišla žádná informace. V prvotním emailu byl odkaz, kde je možné sledovat průběh reklamace a bylo tam uvedeno, že tento případ je uzavřem. Začal jsem edy pátrat jak byl případ uzavřen, co to znamená a jak mám dále postupovat. Z tohoto důvodu jsem napsal cca 6 emailů a asi 10x volal na linku, která je uvedena v daňovém dokladu u prodejce. Výsledkem bylo to, že na telefonní kontakt nikdo nepříjmá. Na emailových kontaktech včetně toho, co je uveden na daňovém dokladu jsem dostal odpověď s otázkou na číslo objednávky, které je 80094003 a s tím, že to prověří a ozve se mi. Tento slib jsem dostal celkem třikrát a na žádný z emailů jsem nedostal relevantní informaci jaký je výsledek reklamace a jak mám dále postupovat.

Vzhledem k mé nespokojenosti s tím, že na Portálu Odkarla.cz se výrazně píše, že nákupem nic neriskuji a že je poskytována záruka jak na rácení tak na samotný výrobek a toto nebylo dodržneo (což se možná dá považovat za veřejné prohlášení) jsem prostřednictvím Facebooku udělli negativní recenzi, kde jsem se s touto zkušeností podělil. Na mojí recenzi však bylo zareagováno a po velice dlouhé době slíbeno, že případ bude opět prověřen. Po dalším čekání jsem se dozvěděl, že netuší, jak mi mohou pomoci, protože jsem udajně zakoupil produkt od jiného subjektu. Také mě upozornili na obchodní podmínky, kde uvádí, že portál Odkarla.cz není prodejcem a že se musím obrátit na subjekt od kterého jsem prosukt zakoupil.


Po prostudování podmínek nemohu vyloučit že z pohledu práva a aktuálních obchodních podmínek mají pravdu. Na druhou stranu to na mě dělá dojem spíše klamavé a zavádějící reklamy a to z těchto důvodů:

Na portálu Odkarla.cz se na úvodní stránce píše například:
Na veškeré zboží poskytuji záruku, takže pokud se Vám zboží pokazí, můžete se spolehnout, že případnou reklamací společně vyřešíme.

Takovýchto příkladů tvrzení mám zdokumentováno hodně. Zkrátka to vypadá tak, že co zde člověk koupí, tak uvedený portál zajistí a pomůže vyřešit případnou reklamaci.

Realita je však taková, že na Facebooku jsem dostal toto vyjádření:

Ano, web OdKarla.cz je prodejní kanál, na kterém může působit více prodejců. V principu něco jako například Aukro. Dočíst se to můžete hned v první větě obchodních podmínek: https://www.odkarla.cz/vseobecne-obchodni-podminky Stále ale nerozumím, proč reklamujete zboží zde, a ne u prodejce, od kterého jste jej zakoupil? Ke každému nákupu musíte ze zákona dostat doklad, na kterém je prodejce uvedený. Jak konkrétně Vám s tím mohu pomoci? Karel

Když jsem se pokoušel kontatkovat subjek uvedený na faktuře, zjistil jsem, že v kontaktech jsou uvedeny stejné kontakty (email i telefonní číslo) ze kterého mi přišlo potvrzení o zadání reklmace. Na tyto kontakty jsem se také opakovaně bezvýsledně obracel.

Při hlubším zkoumání je také jasné, že se jedná o rozdílnou společnost ale mají schodnou infrastrukturu. Stejné telefonické kontakty, stejné hlášky o tom, že neberou telefon atd. Každopádně jsem se bezvýsledně obracel bezvýsledně na všechny kontakty obou firem, které jsou dostupné a to:

AZ Retail s.r.o. - provozovatel internetového bazaru OdKarla.cz
Dej To Karlovi provozuje - PZ Logistic, a.s. - tato firma je uvedena na daňovém dokladu.

Obecně mi tento přístup příjde jako zavádějící a klamavá reklama a to z následujících důvodů:

Na portálu odkarla nelze před nákupem dohledat reálného prodejce konkrétní věci. Dopředu tak není známo od koho zboží kupuji.

Službu reálně provozuje více subjektů pod podobným brandem, kontakty a se stejnou komunikací ale oficiálně tvrdí, že spolu nemají nic společného. Vypadá to opravdu účelově.

Na portálu jsou nabízeny záruky které vypadají že je poskytuje portál Odkarla.cz ale přitom tvrdí, že je nutné se obrátit na jiný subjekt se kterým mám vše řešit.

Z portálu odkarla.cz komunikují velice rychle v případě nákupu nového zbaží. V případě reklamace však relevantně nekomunikuje nikdo a ani není možné využít telefonické kontakty, které jsou uvedeny.

Měl jsem snahu se jak s jednou, tak druhou firmou něják domluvit. Každopádně výsledek je takový že kromě odpovědí na negativní recenzi není způsob jak uvedené firmy relevantně kontaktovat. Karel sice píše o zárukách ale evidentně je není schopen zajistit. A argument, že se jedná o jinou firmu je taky dost podovný a podle mě účelový protože jsem uplně stejným způsobem reklamoval jiný předmět a tato reklamace byla vyřízena. Upozorňuji že na fakturách byl stejný subjekt jako u této reklamace, kde portál Odkarla.cz tvrdí, že se mám obrátit na někoho jiného. Než se obrátím na relevantní úřady, rád bych se pokusil domluvit ale bez možnosti kontaktování to asi nebude možné.


Produkt

Zakoupil jsem několik věcí z řady Philips Hue (žárovky vypínače, LED pásek). Bohužel jsem měl možnost otestovat až po delší době a ukázalo se, že část ze zaslaných předmětů není funkční.


Požadované řešení

Poskytnutí slevy či poukazu za nefunkční část zboží případně vrácení peněz za nefunkční část zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.2.2021 18:27, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zboží se reklamuje zásadně u prodávajícího (§ 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop (což podle nás v této věci je splněno) a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, jasně a srozumitelně upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Ustanovení obchodních podmínek není rozhodné. Je-li totiž pouze v obchodních podmínkách obsažena informace o tom, že spotřebitel nejedná celou dobu s prodávajícím, ale pouze se zprostředkovatelem, jde o ujednání překvapivé. K tomu viz stanovisko ADR České obchodní inspekce (https://www.coi.cz/wp-content/uploads/2018/09/Vyrozumeni_o_ukonceni_stanovisko_oddeleni_ADR_ze_dne_23.8.2018.pdf).

Domníváme se tedy, že provedení reklamace by mělo být v řešené možné u společnosti, která se považuje za zprostředkovatele. U této společnosti lze proto uplatnit i odstoupení pro nevyřízení reklamace řádně a včas.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2021 15:25, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.