Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#47454Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2021, před 4 lety

Tomáš Cikhart

Znění stížnosti

U společnosti jsme již podruhé vyřídili reklamaci produktu Garmin Vivoactive 3 jako zamítnutou, s tím, že se neprojevila závada, jenže produkt stále nefunguje jak má. Jedná se o to, že se nelze připojit na GPS signál. Navíc nám firma při první reklamaci ztratila řemínek k hodinkám, a do papírů napsala, že produkt byl dodán bez řemínku, ale my máme svědka, že jsme to tam dávali komplet. Tudíž máme doma nefunkční hodinky a navíc bez řemínku.


Produkt

Garmin Vivoactive 3


Požadované řešení

Chtěli bychom vědět, jak máme postupovat dále.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2021 09:58, před 4 lety

Pokud prodávající tvrdí, že se závada neprojevila, doporučujeme při přebírání věci z reklamace spotřebiteli ihned na místě ověřit si náležité fungování věci, pokud by byla však reklamace byla znovu zamítnuta prodejcem a v souladu se zákonem náležitě odůvodněna, doporučujeme zaznamenat na vystavený reklamační protokol svůj nesouhlas. Následně je vhodné vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu výrobku s ním zkonzultovat a případně si nechat vyhotovit znalecký posudek. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.

Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace je důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, jakož i další náklady spojené s uplatněním této reklamace (jízdné, poštovné). Pro případné občanskoprávní řízení ve věci této reklamace by měl spotřebitel silné důkazní postavení.

Byla-li na věci během reklamace způsobena škoda, může spotřebitel žádat po prodávajícím náhradu škody, neboť podle § 2944 občanského zákoníku odpovídá ten, kdo převzal od jiného věc, která má být předmětem závazku, za její poškození, ztrátu nebo zničení. Této povinnosti se podnikatel zbaví pouze v případě, pokud prokáže, že by ke škodě došlo i jinak, tzn. že k poškození by došlo i bez jeho přičinění. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Je tedy vhodné prodávajícího vyzvat k náhradě škody. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, popřípadě řešit spor soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.1.2021 15:42, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za posouzení.

V tomto případě souhlasíme s Vaším vyjádřením, a bohužel nemohu situaci prošetřit více, neboť mi chybí referenční údaj, tedy číslo objednávky, faktury či reklamace. Co se týče ztráty, u každé reklamace při příjmu sepisujeme co je předmětem reklamace, kdy zapisujeme i právě příslušenství. Co se týče posouzení reklamace jako takové, tato je vždy posuzována autorizovaným servisem, a nemáme sebemenší důvod jeho stanovisko zpochybňovat.

Děkuji za pochopení, Martin, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2021 15:52, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl doplnit nějaký referenční údaj. Zároveň jsme věc přeřadili do neveřejného režimu, aby mohl spotřebitel doplnit údaj bezpečně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2021 09:48, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.2.2021 10:39, před 4 lety


Tomáš Cikhart

Hodnocení: