Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
U společnosti jsme již podruhé vyřídili reklamaci produktu Garmin Vivoactive 3 jako zamítnutou, s tím, že se neprojevila závada, jenže produkt stále nefunguje jak má. Jedná se o to, že se nelze připojit na GPS signál. Navíc nám firma při první reklamaci ztratila řemínek k hodinkám, a do papírů napsala, že produkt byl dodán bez řemínku, ale my máme svědka, že jsme to tam dávali komplet. Tudíž máme doma nefunkční hodinky a navíc bez řemínku.
Garmin Vivoactive 3
Chtěli bychom vědět, jak máme postupovat dále.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdí, že se závada neprojevila, doporučujeme při přebírání věci z reklamace spotřebiteli ihned na místě ověřit si náležité fungování věci, pokud by byla však reklamace byla znovu zamítnuta prodejcem a v souladu se zákonem náležitě odůvodněna, doporučujeme zaznamenat na vystavený reklamační protokol svůj nesouhlas. Následně je vhodné vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu výrobku s ním zkonzultovat a případně si nechat vyhotovit znalecký posudek. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace je důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, jakož i další náklady spojené s uplatněním této reklamace (jízdné, poštovné). Pro případné občanskoprávní řízení ve věci této reklamace by měl spotřebitel silné důkazní postavení.
Byla-li na věci během reklamace způsobena škoda, může spotřebitel žádat po prodávajícím náhradu škody, neboť podle § 2944 občanského zákoníku odpovídá ten, kdo převzal od jiného věc, která má být předmětem závazku, za její poškození, ztrátu nebo zničení. Této povinnosti se podnikatel zbaví pouze v případě, pokud prokáže, že by ke škodě došlo i jinak, tzn. že k poškození by došlo i bez jeho přičinění. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Je tedy vhodné prodávajícího vyzvat k náhradě škody. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, popřípadě řešit spor soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za posouzení.
V tomto případě souhlasíme s Vaším vyjádřením, a bohužel nemohu situaci prošetřit více, neboť mi chybí referenční údaj, tedy číslo objednávky, faktury či reklamace. Co se týče ztráty, u každé reklamace při příjmu sepisujeme co je předmětem reklamace, kdy zapisujeme i právě příslušenství. Co se týče posouzení reklamace jako takové, tato je vždy posuzována autorizovaným servisem, a nemáme sebemenší důvod jeho stanovisko zpochybňovat.
Děkuji za pochopení, Martin, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl doplnit nějaký referenční údaj. Zároveň jsme věc přeřadili do neveřejného režimu, aby mohl spotřebitel doplnit údaj bezpečně.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: