Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Začátkem března 2020 jsme objednali dovolenou pro dvě osoby na Krétu u CK Firo-tour a.s. Zájezd se měl uskutečnit 20.5.-27.5.2020. Následně jsme se začátkem dubna s ohledem na situaci kolem Covid-19 dohadovali s CK o tom, zda doplatit celou částku zájezdu. Zájezd jsme doplatili, jelikož nám CK sdělila, že zájezd nebyl zrušen a musíme zaplatit. Zaplatili jsme tedy.
Poté nám bylo nabídnuto, ať změníme zájezd zdarma, případně si vezmeme poukaz na dovolenou, anebo ať zájezd stornujeme za částku 3 995Kč na osobu s tím, že nás CK upozornila, že aktuálně není možné vracet žádné finanční prostředky zpět klientům. 3.4. jsme tedy požádali o změnu termínu dovolené na termín 30.9.2020 - 8.10.2020.CK potvrdila nový termín a poslala změnu smlouvy.
My to e-mailem potvrdili. Máme zaplaceno přes 21000,- Kč. CK nám zájezd zrušila (na Krétu se nedalo v daném termínu odletět) s tím, že nám začátkem září 2020 oznámila, že z důvodu mimořádných a nevyhnutelných okolností (Covid) byla nucena náš zájezd zrušit. Jako náhradní variantu nabídli stejný zájezd v „původním“ termínu z naší nabídky na rok 2021 se zachováním ceny dle původní smlouvy. (Termíny na rok 2021 budou realizovány oproti původnímu termínu o jeden den dříve) nebo jakýkoliv jiný zájezd z naší nabídky na https://www.firotour.cz.
My poslali nevyplněný, ale podepsaný jejich dokument bez uvedení, pro co jsme se rozhodli. Následně jsme se domluvili na tom, že podepíšeme novou smlouvu s tím, že poletíme ve zhruba stejném termínu další rok. Ta je datována 8.9. 2020 s termínem zájezdu 29.9.-6.10.2021. V nově podepsané smlouvě o zájezdu (se stále stejným číslem zájezdu) CK jednou větou stvrzuje, že je pojištěna proti úpadku. Rádi bychom věděli, zda skutečně je CK pojištěna a zda budeme mít nárok na navrácení peněz. (Pro rok 2021 totiž není pojištěna, jak jsme se dnes dozvěděli z tisku). Máme tedy peníze zaplacené jako zálohu na zájezd na přelomu září a října 2021 a CK tento rok zřejmě krachne...vše museli vědět již v době, kdy s námi jednali (neplatili svým zaměstnancům již v létě mzdy).
Požadované řešení
Chtěli bychom vědět, jak dále postupovat, abychom o své peníze nepřišli. Je nasnadě, že CK skončí v insolvenci (již bylo i prodlouženo moratorium) a zaměstnance CK nyní vyplácí stát...Rádi bychom i znali posouzení naší situace z hlediska našich nároků. Asi je bezpředmětné v tuto chvíli dávat předžalobní upomínku či žalovat...Doporučujete odstoupit od zájezdu?
Předem děkujeme.
Prosíme o posouzení naší situace z hlediska našich nároků a o doporučení, jak dále postupovat, abychom o své peníze nepřišli. Je nasnadě, že CK skončí v insolvenci (již bylo i prodlouženo moratorium) a zaměstnance CK nyní vyplácí stát...
|
Tweet |
Zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (známý jako lex voucher), se použije na zájezdy s termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020.
Pokud byla smlouva změněna tak, že nový zájezd se měl konat 30. září 2020 - 8. října 2020, cestovní kancelář nemá v případě zrušení tohoto zájezdu (bez ohledu na to, z jakého důvodu k tomu došlo) jinou možnost, než vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. Další náhradní zájezd/voucher je sice možné nabídnout, zdůrazňujeme ovšem, že jde o nabídku k dohodě. Spotřebitel by proto musel voucher/náhradní zájezd dobrovolně přijmout, přičemž pořadatel by musel spotřebitele zřetelně a jasně poučit:
- o vlastnostech voucheru (tzn. uvést, že nejde o voucher s parametry dle zákona lex voucher) a
- o právu spotřebitele tento voucher odmítnou, neboť není vydáván v režimu zákona lex voucher a
- požadovat kupní cenu nepokrácenou o odstupné.
Pokud by k těmto krokům při nabízení voucheru/náhradního zájezdu nedošlo, mohl by spotřebitel namítat, že byl uveden v omyl, a proto je uzavřená smlouva (tzn. jednání, kterým spotřebitel akceptoval voucher s platností do 31. října 2020) v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná. Neplatnost má za následek, že spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků, neboť přijetí voucheru nebylo platné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.