Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#47466Nedodání expresního dopisu a bez zanechaní výzvy k vyzvednutí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 hodiny 1 minuta

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2021, před 4 lety

Jiří Horký

Znění stížnosti

Dne 3. nebo 4. 12. 2020 mi byla z Plzně odeslána expresní pošta, která měla být doručena do dvou dnů. Třetí den jsem zásilku neobdržel a na poštu se nedalo dovolat. Rodiče na adrese trvalého bydliště (kam měla být zásilka doručena) byli doma kvůli covidu a nikdo z pošty nezvonil. Ve schránce nebylo také nic.
O měsíc později, tj. dne 5. 12. 2020 mě kontaktoval odesílatel z Plzně, že ho pošta informovala o tom, že zásilka nebyla vyzvednuta. Šel jsem tedy na poštu a tam si dopis vyzvedl (aniž by mi někdo dal předtím vědět, že tam dopis leží). Přitom dle paní za okýnkem tam ležel od 5. 12. 2020. Takže nejen, že pošťák neměl ani snahu doručit zásilku, ale nenamáhal se ani s tím, aby ve schránce nechal výzvu k vyzvednutí, což by mi nakonec postačilo. Vzhledem k tomu, že odesílatel zaplatil za expres zásilku 163 kč, očekávám navrácení peněz této osobě.
Chápu, že přes Vánoce toho bylo dost, ale přece jen expres zásilka by doručena být měla, a když ne, tak aspoň hodit do schránky výzvu k vyzvednutí je to nejmenší...
S pozdravem,
Mgr. Jiří Horký.


Produkt

Zásilka: EE081657126CZ


Požadované řešení

Navrácení finanční hotovosti odesílateli.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2021 15:52, před 4 lety

Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.

Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.