Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.11 jsem v rámci objednávky č. 102021164 objednal Pánský zimní kabát - šedý, Mike velikost M a pánský svetr - šedý, Andrion velikost L a zaplatil jsem ihned okamžitým bankovním převodem.
Svetr nebyl dodán vůbec a finanční částku za něj si společnost Envanto ponechala. Kabát nakonec dodán byl. Musel jsem však v zákonné 14 denní lhůtě odstoupit od smlouvy, protože nevyhovoval velikostí.
Kabát byl spolu s informací o odstoupení od smlouvy prokazatelně doručen společnosti Envanto dne 18.12. V tento okamžik (6.1.2021) je tedy již výrazně překročena zákonná 14denní lhůta pro vrácení peněz. Přes několikerou emailovou urgenci však stále nemám peníze ani za nedodaný svetr ani za vrácený kabát. Obchod naprosto nereaguje.
Vrátit peníze 309 Kč za nedodaný svetr, kupní cenu kabátu ve výši 1359 Kč a 89 Kč za poštovné a balné tj. celkem 1 757,- Kč na můj účet. Společnost Envanto jej zná, jelikož z něj byla provedena moje platba a jeho číslo jsem opakovaně uváděl ve svých urgencích.
|
Tweet |
Nevrácením částky se z ní může stát bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na běžný způsob komunikace, je vhodné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.