Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den,
26.11.2020 jsem v prodejně Datart VIVO Hostivař uplatnil reklamaci na nefunkční slot sim2 tel.Samsung A8.Na tel.bylo nalepeno speciální ochranné sklo pro použití v pouzdru Displex 10H.Jelikož byl tel.používán v pouzdru Spigen PSG-978 byl bez mechanického poškození a vypadal jako nový.18.12.2020 jsem dostal sms k vyzvednutí. Ihned jsem šel tel vyzvednout. Byl jsem v šoku
když mi pracovník datartu přinesl tel velmi znečištěn a rozbitým ochraným sklem. Nechal jsem si zavolat pí.vedoucí a chtěl jsem na místě ihned sepsat reklamaci na rozbití tel. Pí vedoucí toto odmítla, že na to nemá pravomoci, a sdělila mi, že toto řeší ombudsman Datartu a že mu napíše email. Ještě 18.12. mě přišel email od ombudsmana datartu, ten na mě chtěl nákupní doklad k tomuto sklu. Ihned jsem doklad poslal. Potom jsem několikrát volal do prodejny-bez úspěchu. Tak jsem 4.1.2021 navštívil prodejnu, kde mě pí.vedoucí sdělila, že ombudsman to řeší a ať napíšu ombudsmanovi znova email. Tak jsem urgentní email ombudsmanovi datartu znova poslal. Zatím stále bez odpověďi.
Reklamace č. 8800817888
Zaplacení způsobené škody(848Kč) nebo dodání a nalepení skla stejných parametrů, sklo (HAMA kód178977).Sklo displex už bohužel nelze koupit.
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci/vyzvednutí z reklamace, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby prodejce nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.