Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
jde o CK: TRAVEL FAMILY s.r.o., Palackého 717/11, 110 00 Praha 1 +420 220 206 206, info@travelfamily.cz
případ:
My: koupený zájezd březen 2020, zaplacená záloha 16592 kč (obdobně na tom jsou další 4 rodiny - obdobné platby)
My: odstoupení od smlouvy v nouzovem stavu 15.4.2020, nechtěli jsme Voucher
CK: 8.7.2020 - budou vrácené platby snížené o storno poplatky az po 31.8. (patrne kvuli Lex voucher 185/2020 Sb)
moje poznámka: dle OZ § 2535 by měli vrátit plnou sumu bez storna, když bylo storno podáno v nouzovém stavu
CK: 1.9.2020 - žádají o trpělivost ohledně vyplácení peněz, přesouvají to na říjen /listopad, a opět nabízí Voucher
CK: 1.12.2020 - reaguje na výzvu, omlouvá se, opět nabízí Voucher a výplatu peněz odkládá na neurčito
CK dále omezila komunikaci
Obracím se na vás dle doporučení ČOI
Co dělat v této situaci? Zatím jsme něco jako předžalobní výzvy neuplatnily ale od původně plánovaného termínu 31.8. je již dlouho. Můžeme požadovat i úroky z prodlení?
děkuji
s pozdravem
Galvánek, Uherské Hradiště
smlouvy OP20016252 OP20016082 OP20016083 OP20016084 OP20016086
Požadujeme kompletní vrácení zaplacených záloh. Vzhledem k prodlení a komunikaci požadujeme i úrok z prodlení dle OZ, t.j. do 10% p.a. (obodobí od 31.8.2020 až nyní - t.j. 3,33 z dlužné částky)
|
Tweet |
Ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zakotvuje povinnost pořadatele vrátit při odstoupení od smlouvy (nerozhodné je, zda od smlouvy odstoupil sám pořadatel nebo spotřebitel) spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu.
Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.