Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, rád bych se na Vás obrátil v záležitosti, kdy mne kontaktovala inkasní agentura B4B INKASSO s.r.o s výzvou uhradit 7.372,22,- Bohemia Energy za deaktivační poplatek z roku 2017.
Smlouvu jsem uzavřel s obchodníkem na schůzce v KFC v obchodním centru za účelem úspory na elektřině. Bohužel jsem si nevyžádal Ceník poplatků, který ke smlouvě nebyl fyzicky k dispozici, pouze online. Smlouvu jsem se snažil ukončit domluvou telefonicky, při čemž mi bylo sděleno, že je nutné výpověď zaslat poštou, což jsem myslím neučinil.
Smlouva proto byla vypovězena ze strany dodavatele z důvodu neplacení faktur, přičemž i tak vznikl přeplatek, který stačil na částečnou úhradu deaktivačního poplatku o kterou byl ponížen. Jistá forma deaktivačního poplatku, popř. úhrady nákladů na upomínání apod. mi přijde v pořádku, ale rozhodně ne v takové výši. Budu rád pokud mi poradíte, jak se v této věci bránit.
Děkuji a přeji pěkný den.
GARANCE 2015 (Smlouva o sdružených službách dodávky elektrické energie)
Stažení nároku na deaktivační poplatek ze strany Bohemia Energy a B4B IKASSO s.r.o., případně jeho snížení na morální výši.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, má spotřebitel právo vypovědět smlouvu o dodávkách energií bez sankce až do patnácti dnů po zahájení dodávek energií, jestliže tato smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory (například v občerstvovacím zařízení) či na dálku (například po telefonu).
Pokud spotřebitel tuto lhůtu stihl a smlouvu včas vypověděl, nemá společnost právo po něm požadovat jakoukoli platbu. V takovém případě doporučujeme spotřebiteli, aby částku neplatil a obrátil se na Energetický regulační úřad, který je dozorovým orgán všech dodavatelů energií (viz také níže). Co se týče formy výpovědi, pokud šlo o výpověď v dané lhůtě, potom energetický zákon nepředepisuje, že by výpověď měla být učiněna písemnou formou. Pokud by společnost přesto písemnou formu vyžadovala, jednalo by se o nepřiměřené ujednání, ke kterému se ve smlouvě se spotřebitelem podle § 1815 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nepřihlíží.
Jestliže by spotřebitel vypověděl smlouvu až později než do patnácti dnů po zahájení dodávek energií a smlouva byla uzavřená na dobu určitou, mohla by pak společnost požadovat sankci za předčasné ukončení smlouvy a spotřebitel by tuto částku měl uhradit. Opět ale platí, že zákon pro výpověď obecně nepředepisuje nutnou písemnou formu. Nicméně je vždy lepší z důvodu prokazování, že byla výpověď učiněna, písemnou formu dodržet.
Má-li spotřebitel pochybnosti ohledně toho, zda společnost postupovala řádně, může se obrátit na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.