Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, od výše zmíněné firmy jsem si objednala k vánocům triko pro mého přítele. Firma objednávku popletla, po desítkách telefonátů jsem se dovolala a slečna slíbila nápravu, s dodáním do vánoc. To se nestalo a od té doby se nelze s firmou spojit, telefony neberou na email neodepisují, reklamační formulář jsem se snažila odeslat nejméně desetkrát,nedaří se. Chci odeslat špatné triko a chci vrátit peníze, pochopitelně nechci platit poštu na Slovensko a také nechci přijít o peníze.
Tričko MOJE PŘÍTELKYNĚ si myslí, že jsi moc blízko. Kód produktu: CZ20200011-XL
Chci vrátit peníze a odeslat zpět špatné triko zdarma.
|
Tweet |
I když je společnost ze Slovenska, zjevně se zaměřuje na české spotřebitele (webové stránky v češtině, web je na české doméně, je možné platit v českých korunách atd.). Pro vztah se spotřebitelkou z ČR se proto použije české právo.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Možné vložit vzorový dopis - https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
V rámci oprávněné reklamace má spotřebitelka podle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů, tedy i na náhradu případných nákladu na dopravné.
Vzhledem k tomu, že se jedná o spor s obchodníkem jiného členského státu EU, může se spotřebitelka díle obrátit na Evropské spotřebitelské centrum (evropskyspotrebitel.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.