Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 24.10.2014 v 18:40 jsem v Tescu v Pohořelicích (okr. Brno venkov) koupil maso - balenou vepřovou pečeni bez kosti, které podle platného letáku od 22. - 28.10.2014 měla akční cenu 109,90Kč/kg. Na pokladně mi však bylo započítána cena 148,90Kč/kg. (zakoupil jsem 5 balení o celkové váze 3,878kg a místo ceny 426,20Kč mi bylo naúčtováno 577,40 Kč. Rozdíl 151,20 jsem požadoval po přivolané vedoucí prodejny vrátit. Nejprve mi řekla že mi rozdíl vyplatí, pak ale po telefonické konzultaci s manažerkou prodejny peníze vrátit odmítla, s tím, že se jedná o jiné zboží. S vedoucí jsem následně šel k prodejnímu místu masa, aby mi ukázala kde tedy akční zboží mělo být. Nebylo tam žádné označení dvojích cen nebo informace, že by akční zboží bylo již vyprodáno.
vepřová pečeně bez kosti (balená)
Vrácení rozdílu 151,20 mezi naúčtovanou cenou a cenou podle akčního letáku
|
Tweet |
Prodávající je povinen řádně označit zboží cenami. Označení zboží zejména nesmí vzbuzovat zdání, že je cena nižší, než ve skutečnosti. Vystavení zboží se považuje za návrh na uzavření kupní smlouvy, který spotřebitel přijímá. Zboží by mu tedy mělo být za tuto cenu poskytnuto, pokud se nejedná o zřejmou chybu. Spotřebitel se může s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci, která je dozorovým orgánem v oblasti označování zboží cenami. ČOI může prodávajícímu uložit opatření k nápravě nebo pokutu.
Společnost Tesco Stores ČR a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.