Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
vím, že je doba koronavirová a je tedy nutnost platit platební kartou, jenže v emailu, který zasilate není napsaný, že by jste třeba hotovost nebraly. Když si zaplatim Vaší službu tak očekávám, že mi kurýr balíček přiveze a bude mít peníze na vrácení i přes tuto dobu.
Pán ani na hotovost nebyl připravený a tak tedy usoudil, že balíček odveze do zasilkovny.
Omlouvám se, že se opakují, ale Vaší službu jsem si zaplatila proto, abych nemusela do tý zasilkovny jít.
Nemám žádné požadované řešení. Jen bych byla ráda, abych takovou situaci nemusela už nikdy řešit a Vaší lidé by měli peníze na vrácení, protože jinak Vaše služby postrádají logiku.
|
Tweet |
Při platbách v hotovosti dle § 5 odst. 1 zák. č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí, platí, že každý je povinen přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení, ledaže je oprávněn jejich příjem odmítnout. Oprávnění odmítnout platbu se vztahuje na situaci, pokud by spotřebitelka chtěla platit v jedné transakci 50 mincemi. Pokud o takovou situaci nejde, neměla by být platba odmítnuta.
Jelikož se jednalo o překážku na straně dopravce, došlo k situaci, kdy nebyla služba poskytnuta ve sjednané kvalitě. V takové situaci je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.