Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 14.8.2020 jsem zakoupil v AutoEsa Moravská Ostrava OA BMW 503 a po ujetí cca 6500 km dne 24.10.2020 po odstavení jsem již nenastartoval. Diagnostika poukazuje nefunkčnost vstřikovacího čerpadla a převodovky, která je blokována a nekomunikuje s řídící jednotkou.
30.11.2020 ( řidič MKD cca měsíc jsem byl mimo republiku a následně marodím do současnosti)jsem vady reklamoval s poukazem na závady na něž jsem nebyl upozorněn a nevznikly běžným používáním vozidla ( v reklamaci jsem požadoval opravu)a 1.12.2020 byla reklamace zamítnuta. V protokolu o předání se píše spousta vad, ale tyto zde nejsou specifikovány. V odmítnutí poukazují na předávací protokol a poskytnutou slevu cca 9000,- Kč ze 190000,- Kč za hlučnost motoru.
Podle mechanika je oprava v relaci cca 80000,- Kč.
Tedy mám za to, že bych měl nechat provést výpis údajů řídící jednotky, nechat vypracovat odborný posudek a obrátit se na soud.
Váš názor?
BMW 503 LPX71 AB
Požadoval jsem opravu, ale pokud by byla poskytnuta sleva i tak je možné.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou a toto jeho rozhodnutí je konečné, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou kupní smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.