Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 10 |
Místo nákupu: Lidl, Za Otýlií, České Budějovice, nákup 8.1.2021, pokladna č. 1.
Bohužel až doma jsem zjistila, že ani jeden druh koupeného ovoce a zeleniny neodpovídá skutečné váze zaplacené podle paragonu. Banány (skutečná váha 0,48 kg, paragon 1,296 kg), hrušky (skutečná váha 0,80 kg, paragon 1,61 kg), celer (skutečná váha 0,78 kg, paragon 1,82 kg) a červené zelí (skutečná 0,80 kg, paragon 1,80 kg). Opravdu mě nenapadlo předem hledat v prodejně váhu pro zákazníky a před zaplacením si vše zvážit a při placení si nějak váhu odsouhlasit! Ani není možné u uvedených potravin uplatňovat reklamaci. Ale takto si nemůže obchod Lidl kazit slušnou pověst poctivého obchodníka!
Umím si představit, kolik za den stačí tato prodejna podvést zákazníků a věřím, že tento podvod nikdo se zákazníků neodhalí. A věřte, že pokud budu u vás příště náhodou nakupovat, budu pozornější. H. Vrtišková, České Budějovice.
Poctivě vážit ovoce a zeleninu u pokladny při placení a nepodvádět.
|
Tweet |
Podle § 3 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen prodávat výrobky ve správné hmotnosti. Nesplní-li tuto zákonnou povinnost, vystavuje se nebezpečí uložení pokuty za správní delikt, a to až do výše 5 000 000,- Kč.
Je možné podat podnět k prošetření celé záležitosti České obchodní inspekci, která nad poctivostí při prodeji zboží provádí dozor.
Pokud se prodávající na úkor spotřebitele tímto obohatil, může se spotřebitel domáhat vydání bezdůvodného obohacení dle § 2991 občanského zákoníku a požadovat tak vrácení rozdílu.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.