Společnost


RAPID SERVICE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47564Čistírna RAPID SERVICE, s.r.o. odmítá uhradit škodu za zničení bundy Hannah

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.01.2021, před 4 lety

David Waliczek

Znění stížnosti

Dne 23. září 2020 jsem pracovnici v provozovně společnosti RAPID SERVICE s.r.o, Vachova 39/3, Brno předal bundu zn. Hannah k vyčištění. Bundu jsem si vyzvedl dne 30. září 2020. Po převzetí jsem zjistil, že došlo k poškození bundy a to konkrétně k natažení vláken po délce celého pravého rukávu a v oblasti pravé náprsní kapsy a nemohu ji dále používat.

Pořizovací cena bundy byla 3 500 Kč a bundu jsem zakoupil před cca 4 roky. Protože po vrácení bundy z čistírny jsem již nemohl bundu dále používat, zaslal jsem dne 2. listopadu paní Kateřině Š., majitelce společnosti RAPID SERVICE, doporučený dopis, ve kterém jsem ji požádal v souladu s § 421 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění, o úhradu škody ve výši 1 700 Kč.

Poté jsem dne 10. října obdržel formou doporučeného dopisu od paní Š. vyjádření, ve kterém argumentuje, že při ošetřování oděvu byl dodržen technologický postup a oděv byl ošetřen dle symbolů od výrobce. Dále se v dopise uvádí, že po odborném posouzení oděv vykazuje známky opotřebení výrobku a z tohoto důvodu považuje reklamaci za neoprávněnou a zamítá ji.

Na základě tohoto zamítnutí jsem dne 2. listopadu zaslal paní Š. následující vyjádření:
V prvé řadě se nejedná o reklamaci služeb, nýbrž žádám o náhradu škody. Služba (čištění oděvu) byla řádně provedena, nicméně zaviněním čistírny došlo k poškození mého oblečení, tj. čistírna způsobila škodu na cizím majetku.
Dle §2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku, ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit.
Dále k argumentaci, že bunda jeví známky opotřebení. Ano, bunda je v oblasti rukávů lehce ošoupaná, nicméně v případě 4 roky staré bundy se jedná o běžné opotřebení, které nebránilo v jejím dalším užívání. Předmětnou škodu představuje viditelné natažení vláken po délce celého pravého rukávu a v oblasti pravé náprsní kapsy, které v žádném případě nepředstavuje běžné opotřebení, nýbrž se zjevně jedná o mechanické poškození, které znemožňuje další užívání. Toto poškození na bundě před předáním k čištění neexistovalo, jinak by na to pracovnice čistírny při převzetí bundy upozornila a toto poškození by vytknula při přijetí zakázky.
A co se týče komentáře, že oděv byl ošetřen dle symbolů na štítku oblečení. To dost dobře nebylo možné, protože symboly již nelze z důvodu opotřebení jednoznačně přečíst. V tomto případě neměla proto pracovnice čistírny bundu k čištění přijmout a nebo měla být bunda ošetřena co nejšetrněji. Příčinou poškození bundy je tedy nedodržení technologického postupu při čištění, tj. vyprání na vyšší teplotu, sušení v sušičce atd.

Dne 23. listopadu jsem od paní Š. znovu obdržel zamítavé stanovisko s tím, že oděv vykazuje opotřebení výrobku, které je způsobeno nošením výrobku (např. nošení tašky přes rameno).

S vyjádřením paní Š. nesouhlasím a nadále trvám na náhradě škody za zničenou bundu. Argument, že oděv vykazuje známky nošení a proto nemám nárok na úhradu škody za jeho zničení, je absurdní.


Produkt

Zimní bunda Hannah


Požadované řešení

Náhrada škody ve výši 1 700 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2021 10:15, před 4 lety

Dle § 1925 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody). Nároky z vadného plnění jsou vymezeny v § 2169 občanského zákoníku. Žádný z nich není pro danou věc vhodný, řešení problému skrze reklamační řízení tedy nepovažujeme za možné, a proto se lze na podnikatele obrátit s žádostí o náhradu škody.

Ze zákona odpovídá v souladu s § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Pro úplnost dodáváme, že účinný je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dříve účinný občanský zákoník (zákon č. 40/1964 Sb.) byl derogován.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 12:50, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.