Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
z internetového obchodu Internet Mall jsme 29.8.2020 koupily televizi Samsung QE55Q80TATXXHv hodnotě téměř 27.000,-Kč, jehož součástí byl i dárek Hoveboard Jetson V12 Electra-Light, Blue v hodnotě 7990,- Kč.
Tento dárek byl důvod, proč jsme nákup televize zvolily právě u této společnosti.
Howeobard jsme pošetřily jako dárek k Vánocům, tudíž byl uveden do provozu až po nich. Po jeho párkrátém použití jsme zjistily, že se bohužel se jedná o vadný kus. Jeho dojezd se za příznivých klimatických podmínek a za pouze malého zatížení pohybuje okolo 2 km místo uváděných cca 20 km.
Bohužel při pokusu o jeho reklamaci nám bylo oznámeno, že se na zboží, které je dodáváno jako dárek, záruka nevztahuje. Do reklamace ho nepřijali, protože zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy. Takovou informaci jsme při nákupu nikde neobdrželi, žádnou darovací smlouvu jsme neuzavřely, na faktuře je napsáno, že součástí dodávaného zboží je dárek Jetson V12 Electra-Light. Z toho přeci vyplývá, že je tento dárek prostě součástí dodaného zboží a tak jako spotřebitel v ceně stanovené zakupujeme oba výrobky a počítáme s jeho řádnou záruční dobou. Nikde se neuvádí, že se záruka na dárek nevztahuje.
Myslím si, že toto je důležitá informace, která by měla být předem sdělena, aby nedocházelo ke klamání zákazníka.
Předem děkuji za Vaši pomoc.
Jetson V12 Electra-Light, Blue
Výměna, oprava, poukaz na stejný nový produkt
|
Tweet |
Předmětem darovací smlouvy je věc tehdy, pokud byla bezúplatně převedena do vlastnictví nabyvatele.
Byla-li uzavřena darovací smlouva, nenáleží spotřebiteli nároky z vadného plnění. Zákonná záruka se vztahuje na zboží, které bylo převedeno za úplatu.
Domnívá-li se spotřebitel, že mu bylo darem poskytnuto vadné zboží záměrně s tím, že obdarování navázané na koupi jiné věci mělo sloužit jen jako "nalákání", může podat podnět na Českou obchodní inspekci pro porušení zákazu nekalých obchodních praktik. Tato konstrukce se (případně) bude velmi složitě dokazovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.