Počet nahlášených stížností: | 560 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Objednala jsem pánskou mikinu dle zadaného popisu a fotografie na e-shopu dané firmy se sídlem v ČR. Peníze jsem zaslala na jejích účet. Dodavatel byla Čína. Zboží došlo, ale ukázalo se, že mikina neodpovídá reklamě na e-shopu. Rozhodla jsem se odstoupit od kupní smlouvy. Na stránkách firmy je uvedeno, že již nemám nárok na odstoupení od smlouvy po dodání zboží z Honkongu. Poslala jsem oznámení o odstoupení od kupní smlouvy emailem, zboží zasílám ten den.
Čekám, jak to celé dopadne.
pánská mikina s kapucí Jamar, Kód produktu: 307339
vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyužil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.
Kromě možnosti zboží reklamovat má spotřebitel při koupi zboží na dálku dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Lhůta 14 dnů je zachována, pokud během nich spotřebitel projeví vůli od smlouvy odstoupit bez ohledu na to, jak toto své jednání pojmenoval. Právní jednání se posuzuje dle svého obsahu, nikoliv dle označení. Pokud lhůta marně uplynula, zbývá spotřebiteli "jen" možnost zboží reklamovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, paní Klugová,
podle Vašeho jména jsme dohledali objednávku č. 102882028. Odstoupení od smlouvy bylo již v pořádku vyřízeno a částka Vám byla zaslána na Váš účet, který jste nám zaslala, dne 1.2.2021.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucka B.
PoštovnéZDARMA.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.