Společnost


ELMONT-CH, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#47575Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2021, před 4 lety

Martin Pavel

Znění stížnosti

Po rozbalení zboží bylo zjištěno, že je poškozené. Prodejce reklamaci okamžitě zamítl, aniž by zboží fyzicky prohlédl. Vyjádřil jsem nesouhlas se zamítnutím reklamace a požádal o opětovné posouzení situace, na což mi bylo sděleno, že mám 223 l mrazák dopravit na jejich pobočku. Jelikož nemám možnost přepravy takto velkého spotřebiče, tak jsem je požádal, aby přepravu zajistili, případně aby provedli kontrolu spotřebiče u mě. Přepravce prý do předávacího protokolu uvedl, že je zboží v pořádku, a proto prodejce považuje reklamaci za neoprávněnou. Prodejce jsem informoval o tom, že jsem předávací protokol neviděl, ani nepodepsal a zboží rozbalil až po odjezdu přepravce. Ani tyto informace na rozhodnutí prodejce neměly vliv.


Produkt

UW6 F2C WB 2 MRAZNIČKA ŠUPLÍK. WHIRLPOOL, kód 0535051


Požadované řešení

Výměna zboží nebo sleva z pořizovací ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2021 15:23, před 4 lety

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail nebo telefonicky. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Není možné reklamaci zamítnout bez předchozího odborného posouzení věci. K tomu je nutné věc mít ve své bezprostřední dipozici. Jinými slovy, reklamaci nelze zamítnout "na dálku".

Vyžádá-li si podnikatel od spotřebitele vadný výrobek, spotřebitel by ho měl zpravidla dodat do provozovny prodejce. Výjimkou je situace, kdy se jedná o výrobek značných rozměrů a značné hmotnosti (máme za to, že tím mrazák o objemu 223 l je). V takové situaci má spotřebitel v souladu s rozhodnutím Nejvyššího soud ČR (sp. zn. 33 Cdo 2694/2016) povinnost "pouze" věc uschovat a umožnit k ní prodávajícímu přístup (typicky umožnit technikovi její prohlídku, popř. její odvoz).

Oznámil-li spotřebitel podnikateli vadu, má podnikatel v této konkrétní věci povinnost věc odborně zhodnotit buď přímo u spotřebitele doma, nebo si věc odvést a odborně ji zhodnotit ve své provozovně. Teprve poté může reklamaci zamítnout. Na celý tento proces má podnikatel zásadně maximálně 30 dní.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2021 15:53, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.