Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#47587Neoprávněný registrační polatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 5 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2021, před 4 lety

Petra Kleindienstová

Znění stížnosti

Dobrý den,
našla jsem zajímavou nemovitost, bohužel bez významných informací. Zavolala jsem na Tel. číslo, informace mě zaslali e-mailem, podmínka byla registrace. Nemovitost jsem si nevybrala. Vše jsem brala za uzavřené.Po 3mesicích přišla výzva k platbě registračního poplatku -5tis. Kč.
Nebyla jsem vůbec informována o zpoplatnění služby, při registraci nebyla uvedená žádná suma. Do firmy se samozřejmě nemůžu dovolat.Jedná se o úmyslné obohacování. E-mailem jsem zaslala odpověď, že poplatek neuhradil, obracím se na stížnosti a ČOI.


Požadované řešení

Zveřejnění nekalých praktik.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2021 14:11, před 4 lety

Pokud došlo k registraci (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci "způsobu informování spotřebitele o cenách". Zpětné vyúčtování není v rozporu s právními předpisy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.2.2021 21:20, před 4 lety

Dobrý den, souhlasíme s názorem dTestu a současně připojujeme i aktuální názor ČOI, přímo z mobilního telefonu, tak aby bylo jasné, že je autentický. Pokud se jedná o službu exekuční dražby a insolvenční nemovitosti, tak informace jsou podmíněny registrací, jelikož zpracování těchto informací je velmi náročné jak na lidské, tak na finanční zdroje. Málokdo si zde opravdu uvědomí, jaké náklady a energie jsou potřebné pro zpracování těchto exekučních, popř. insolvenčních nemovitostí, plus denní kontrola několika set nemovitostí, placená inzerce, aktualizace, zpracování, vyhledání, kontrola...atd., kdy toto vše je činěno pro možnost přiblížit tento trh zajímavých nemovitostí širšímu okruhu potencionálních zákazníků a samozřejmě se tato činnost nemůže dělat zdarma, jak si bohužel někteří klienti myslí. Nikoho k registraci nenutíme, každý má právo volby, ale když již klient využije našich služeb, je slušné dostát svým závazkům. To, že někteří klienti účelově tvrdí, že o poplatku nevědí (aby nemuseli platit), tak toto není reálně možné, pokud se seznámí s našimi smluvními podmínkami, což při registraci tvrdí, tak o poplatku a dalších našich odměnách musí vědět. Informace o našich cenách je v ceníku na webu, který je umístěn na více místech, v před smluvní dokumentaci a kořenové smlouvě je poplatek tučně zvýrazněn a uveden též opakovaně, nikoli jednou, před samotnou registrací je tučně a velkým písmem uvedena informace "ZPOPLATNĚNA" a v emailové komunikaci je celkem 3x uvedeno, že pracujeme pouze na základě našich aukčních podmínek. Kdo tvrdí, že o poplatku nevěděl, dle našeho názoru netvrdí pravdu. Děkujeme za pochopení. K názoru dTestu na rok starou informaci ohledně EKCR, tak přikládáme odkaz na link Ministerstva vnitra ČR: https://www.mvcr.cz/clanek/informace-verejneho-sektoru-a-jejich-dalsi-komercni-vyuziti.aspx.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2021 09:47, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.3.2021 10:29, před 4 lety


Petra Kleindienstová

Dobrý den,
našla jsem spoustu takto podvedených lidí, kteří nesmyslnou částku nebudou platit.
Informace z webu:
Poškození zákazníci by podle vyjádření ČOI neměli nic platit. Podle občanského zákona není možné vyžadovat plnění obchodních podmínek, které zákazník vysloveně nepřijal a nesouhlasil s nimi. Oddělení mimosoudního řešení spotřebitelských sporů ČOI hodnotí požadavek podnikatele na úhradu registračního poplatku jako neoprávněný, dodává Jiří Fröhlich. Obchodní praktika užívaná s-drazby.cz je podle něj známá i v zahraničí. Zvláště rozšířenou se v minulosti stala v německy hovořících zemích. Také německá soudní praxe prý dospěla k jednoznačnému závěru, že při užití této nekalé obchodní praktiky nevzniká podnikateli nárok na zaplacení ceny služby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2021 14:01, před 4 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

K vyjádření spotřebitelky dodáváme, že je třeba rozlišovat mezi registracemi provedenými před 26. 2. 2020 a po tomto datu, neboť společnost po tomto datu začala svou informační povinnost plnit alespoň na úrovni minimálního standardu (byť stále doporučujeme uvádět registrační poplatek přímo v registračním formuláři). Stejně tak je třeba rozlišit, ke kterému "časovému období" se různá vyjádření České obchodní inspekce vztahují.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.3.2021 15:25, před 4 lety

Dobrý den paní Kleindienstová, přesně jak píše dTest, je nutné rozlišovat časovou osu registrace + k jakému termínu se vyjadřuje ČOI. Ale zejména nás velice zaráží Vaše odvážná tvrzení ve veřejném prostoru typu "podvedených lidí", může to být za určitých okolností pro Vás větší problém než dluh na poplatku. Uvědomte si jednu věc, ne vše co se píše na IT musí být pravdou. Podívejte se na názor ČOI, který Vy zde zmiňujete ve formulaci neoprávněného požadavku, dokonce zmiňujete nějakou německou soudí praxi, toto vše je jen opsáno z názoru ČOI, ale samotná ČOI ve svém vyjádření uvádí, že její názor není závazný pro žádnou ze stran, ale Vy (nejen Vy) se s tímto názorem oháníte, jako by to byl Rozsudek soudu, který jediný je závazný, samozřejmě pouze pro účastníky sporu, ale pokud řeší stejnou registraci, stejný způsob uzavření smlouvy, stejnou výši poplatku, stejnou poskytnutou službu, tak je možno se domnívat, že stejné případy dopadnou podobně. Registrace po 26.2.2020 ta je dle našeho názoru bez debat jak u ČOI (názor ČOI na našem webu), tak dTestu ( s výhradou uveřejnění částky, ale jak uvádí dTest "na úrovni minimálního standardu"). Paní Kleindienstová, přečtěte si všechny naše Rozsudky a doporučení ČOI, proberte to s právníkem a hlavně se ho zeptejte, jestli můžete ve veřejném prostoru o někom psát tak jako Vy o nás........

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2021 09:32, před 4 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost na vyjádření reagovat, popřípadě stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2021 22:21, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.