Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem zde elektrokoloběžku
za 13.990,-. V ochranné 14ti denní lhůtě jsem podala odstoupení od smlouvy. Zboží jsem na vlastní náklady se VŠÍM PŘÍSLUŠENSTVÍM, POUŽITÉ CCA 30MINUT pro vyzkoušení poslala zpět. Po cca 7 dnech mi přišel od této společnosti email s vyjádřením :
Dobrý den,
obdrželi jsme vaše zboží, odstoupení od smlouvy by bylo možné po stržení částky 7000,- za poničení, poškrábání, přelakování, chybí dálkové ovládání a pumpička.
Souhlasíte s tímto řešením, nebo máme zboží zaslat zpět?
!!!NEDOPORUČUJI OPRAVDU NIC KUPOVAT PŘES TUTO SPOLEČNOST !!
Nyní čekám na odpověď k mému nesouhlasu s jejich postupem a popřípadě budu vše s mou advokátkou řešit přes ČOI.
Elektrokoloběžka Tajfun 500w
Určitě bych chtěla vrátit peníze, když na to mám ze zákona ve 14-ti denní lhůtě nárok.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem je nutné vyložit euro konformně tak, že jde o takové nakládání se zbožím, které může spotřebitel učinit v kamenné provozovně - kupř. oblečení je možné si vyzkoušet, nikoliv nosit.
V odůvodněných případech může prodávající poměrně k poškození zboží snížit cenu vrácených peněžních prostředků. Stržení poloviny kupní ceny vyžaduje závažná poškození.
Nejsme schopni posoudit, jaké závažnosti poškození skutečně jsou, spotřebitelka však může požadovat fotografie poškození, popř. vyúčtování jejich opravy. Rovněž může spotřebitelka prokázat, že zboží odeslala kompletní (např. má-li k dispozici údaje o hmotnosti zásilky, lze je porovnat) a neponičené (např. využije fotografii, video, svědeckou výpověď).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.