Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 1.12.2020 jsem manželovi koupila v Datartu jeho vysněné sluchátka Apple Airpods Pro.
24.12.2020 je dostal jako vánoční dárek.Sluchátka použil asi 5x pouze doma.Při vkládání do ucha si všiml lehce skřípavého zvuku a tak si ono pravé sluchátko vyndal a zpozoroval malou vlásečnicovou prasklinu.Sluchátka šel ihned reklamovat na pobočku Datart v Brně OC Globus.Vše s ním sepsali,komunikace na prodejně byla takřka nulová,ani si neověřili zda je balení kompletní.Po asi 7dnech nám Datart pouze přeposl email z českého servisu, kde stálo že bylo sluchátko exemplárně posuzováno na Apple podpoře. Bohužel byl zamítnut souhlas na záruční servis. Nabídli mi pouze vyměnit vadné sluchátko za poplatek 2709kč vč. dph, což je polovina ceny nových sluchátek včetně nabíjecího obalu a nabíječky.Odvolala jsem se proti rozhodnutí a sdělila Datartu,že jsem koupila sluchátka u nich a né u českého servisu.Odvolala jsem se na paragraf 2161 a 2169 občanského zákoníku, kde je uvedeno, že po zakoupení a reklamování výrobku do 6 měsíců musí prodejce dokázat kupujícímu, že došlo k poškození z jeho strany.Datart opět pouze přeposlal email z českého servisu kde stálo, že bohužel rozhodnutí podpory výrobce nemůžeme rozporovat a že situaci nemají dále jak řešit a že můžu zkusit DOA cestu pokud jsem si jistá, že to takto bylo dodáno z výroby.Odmítla jsem se s tímto rozhodnutím spokojit a byl mi dán kontakt na ombucmana Datartu, který aspoň doufám bude celou situaci řešit rozuměji a s větším pochopením.Jestli ani zde nepochodím rozhodla jsem celou věc předat ČOI, která mi nabídla mě v celé záležitosti zastupovat a dojednat celý spor za mě.Snažila jsem se slušně domluvit,ale bez úspěchu.Cítim se být poškozená a tento přístup mě jako zákazníka velice zklamal. Z Datartu máme kuchyňské spotřebiče a nikdy nebyl žádný problém, taky jsme nikdy nic nereklamovali.
Výr.číslo.SGX5DC7QFLKKT. č.FA.1620759646 produkt:Apple AirPods Pro bílá
Žádala jsem jediné a to výměnu jednoho poškozeného sluchátka.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.