Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 11.1.2021 jsem dostala email o potvrzení objednávky na produkt VitaSolaris. Já osobně jsem nic neobjednávala, ale údaje byly mé. Ihned jsem odeslala email s žádostí o storno objednávky. Balíček jsem ještě nedostala a ani si to nepřeji. Jakmile jsem však viděla ostatní stížnosti obrátila jsem se na Vás.
VitaSolaris
Nepřeji si dostávat další emaily, potvrzené objednávky a balíčky do schránky. Dále chci vymazat osobní údaje z databáze firmy NaturaMed Pharmaceuticals.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážená paní Uhlířová,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost obdržela dne 11.1.2021 objednávku ročního balení produktu Vitamín D Vitasolaris, zaslanou prostřednictvím našich webových stránek. Objednání jakéhokoliv produktu třetí osobou neakceptujeme (v našich obchodních podmínkách je toto jasně uvedeno), přesto se s tím bohužel čas od času setkáme, a to zejména proto, že produkt objedná např. manžel na manželku, jiný člen domácnosti, apod. Takováto objednávka, jak uvádíme, není přípustná. Na základě Vašeho prohlášení jsme tedy objednávku produktu Vitamín D Vitasolaris stornovali a Vaše osobní údaje předaly k výmazu.
Děkujeme Vám za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.