Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1.10.2014 jsem objednal kuchyňský dřez a ihned převedl peníze na účet XY. Po připsání peněz na účet mi mělo být dodáno zboží, avšak u mé objednávky č.201409184 na stránkách eshopu stále visí poznámka "čeká na platbu...". Banka mi převod i připsání peněz na účet obchodníka potvrdila. Obchodníka jsem několikrát žádal o sdělení stavu objednávky, ale nereaguje na žádný e-mail ani zprávu přes portál eshopu, telefon je nedostupný.
Kuchyňský dřez Franke SID 610 Bílá
Vrátit zaplacenou částku 2.265 Kč zpět na účet.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena, spotřebitel má tedy právo na dodání zboží a prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. V takovém případě je žádoucí poskytnout prodávajícímu dodatečnou lhůtu pro možnost splnění povinnosti dodat, kterou je možné stanovit i mlčky. Z hlediska důkazního postavení je vhodnější stanovit lhůtu prokazatelným způsobem, tj. písemně. Oznámí-li zároveň spotřebitel prodávajícímu, že mu tuto dodatečnou lhůtu již neprodlouží, platí dle § 1978 odst. 2 občanského zákoníku, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil. Odstoupením vzniká spotřebiteli nárok na vrácení peněz. Pokud již podnikatel nereaguje na e-maily, doporučujeme zvolit písemnou komunikaci (doporučeně, nejlépe s dodejkou).
Společnost NEXT EURO s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu a následně případně požádat soud o vydání platebního rozkazu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.