Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den společnost ICGF, která stojí za webem chciprodatpohledavku.cz mi nabydla že za mě provede vymáhání pohledávky po dlužníkovi, když jsem se ptal na ujednání ve smlouvě ohledně náhrady hotových vydaju, bylo mi řečeno že to zaplatí dlužník zese mě to netýká. Po dvou měsících mi přišla zpráva zr vymáhání bylo neúspěšně a že tím pádem případ zastavují a po mě chtějí 4990. Což je samo o sobě zvláštní nepřišlo mi od nich nic kromě ta ulky kde byli nakopirovane údaje co jsem jim poskytl. Chtěl bych vědět zda je nějaká možnost, v případě že nás poškozených bude více situaci s touto firmou řešit, popřípadě vážně stačí aby mi poslali doklad ani nepodepsany a chtěli za to 4990 korun?
Dekuji
ICGF přikázání smlouva na vymáhání pohkedavky
Veřejné informováni ohledně praktik této firmy, aby nenaleteli další lidé a v žádném případě nenaleteli jejich ujištění po telefonu ani osobne. Jakmile něco máte napsaný týká se vás to a nevěřit těmto šmejdum ani slovo.
|
Tweet |
Má-li požadovaná částka povahu poplatku za provedení služby:
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Má-li požadovaná částka povahu smluvní pokuty:
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.