Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý deň. Začátkem listopadu sem si koupila na stránkách alza.cz televizi z možností výměny nevhodného dárků do 2 měsíců. Jelikož jsem s ní nebyla spokojená, rozhodla jsem se ji vrátit. 27.prosince jsem ji zavezla na vydejnu Alza a ještě v ten den jsem obdržela rozhodnutí o vyřízení reklamace formou dobropisu.Bylo mi zdeleno že mi do 3 dní pošlou peníze na můj účet. Bohužel do teďka jsem nic nedostala.Psala jsem tam pár emailu ale na ty nikdo neodepsal.11.ledna jsem tam volala a bylo mi zdeleno že peníze byly už dávno poslane na účet. Ale asi ne na můj,to bych si snad všimla že tam mám o 6300 korun více. Milionář zas nejsem. Tak bych byla moc ráda kdyby mi me těžko našetrene peníze vrátili. Plna částka byla 6990 ale po odečtení peněz za poškození obalu to dělá kolem 6300 korun. Což není tak málo.
Jedná se o Televizi 43" Hisense 43AE7000F číslo reklamace AVRA201001755
Byla bych ráda kdyby mi už konečně vrátili me peníze. Bez žádných výmluv. Děkuji
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
děkuji za posouzení.
V tomto případě zákaznice neodstupovala od kupní smlouvy, ale využila možnost odstupu v rámci služby "Výměna nevhodného dárku" jejíž kompletní podmínky jsou uvedeny zde https://www.alza.cz/kompletni-podminky-akce-vymena-nevhodneho-darku
Ponížení za rozbalení zboží je zde uvedeno v rámci formulace "V případě, kdy objednatel splní podmínky, za kterých může službu využít a vrátí poskytovateli zboží, které bylo zakoupeno jako zcela nové, ve stavu rozbaleném, má poskytovatel nárok na manipulační poplatek ve výši 10 % z kupní ceny zboží. Tento poplatek slouží k úhradě nákladů spojených v uvedením zboží do původního stavu a zpět do prodeje."
Služba vrácení nevhodného dárku tedy byla splněna dle jejích podmínek.
Děkuji za pochopení, Martin, péče o zákazníky
Děkujeme za vyjádření. Ve stížnosti spotřebitelky ani v našem vyjádření však není rozporováno to, že se jedná o zvláštní smluvní službu, která má svá pravidla a podmínky. Spotřebitelka namísto toho uvádí, že zatím nedošlo k vrácení částky, byť ponížené. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informaci potvrdit.
Přesně tak. Mne se nejedná o tých 10% manipulačního poplatku.ale o tú zvyšní částku která mi doteď nebyla vrácena. Klidně vám mohu poslat můj výpis z účtu za poslední 2 měsíce a sami uvidíte že k vrácení peněz nedošlo.
Dobrý den,
děkuji za reakci. Případ jsem prověřila a zákazník z naší strany byl již kontaktován s informacemi, že mu finanční prostředky byly vráceny ve formě šeku, neboť produkt byl vrácen v rámci služby Výměna nevhodného dárku. Podmínky k dané službě uvádíme na našich webových stránkách a bylo zde postupováno v souladu s nimi.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení informace a případné uzavření případu.
Hodnocení: