Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#47610Zamítnutí odstoupení od kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě - masážní pistole

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

29 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2021, před 4 lety

Veronika Vojáčková

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 18.12. 2020 jsem si objednala masážní pistoli Bodysonic BS MG 03 black přes eshop alza.cz. Dne 24. 12. 2020 jsem si zboží vyzvedla z alzaboxu. Bohužel zboží nesplnilo moje očekávání a rozhodla jsem se ho vrátit ve 14 denní lhůtě odstoupením od kupní smlouvy. 4.1. 2021 jsem zboží vrátila na pobočku Alzy. Dne 7. 1. 2021 mi přišlo emailem vyjádření, že můj požadavek a to odstoupení od kupní smlouvy je zamítnuto z důvodu, že se jedná o hygienické zboží. Zřejmě se alza.cz odvolávala na § 1837 Občanského zákoníku konkrétně odstavce g).
Masážní pistole Bodysonic MG03 nebyla v uzavřeném obalu, byla pouze v neuzavíratelném sáčku a masážní hlavice nebyly v žádném sáčku. Masážní pistole a hlavice byly v kufříku na zip. Proto se podle mého názoru nemůže jednat o hygienické zboží. Dalším důvodem, proč se nemůže jednat o hygienické zboží je podle mě fakt, že alza.cz prodává masážní pistole jako krátce používané na svém eshopu.
Tyto výše uvedené informace jsem psala alze.cz emailem a i jsem komunikovala s operátory na infolince. Bohužel někteří tvrdili,že nechápou proč mi bylo odstoupení od smlouvy zamítnuto a někteří operátoři mi tvrdili, že je to hygienické zboží, že se masážní pistole používá na kůži, která se loupe. Na infolinku už nehodlám volat, neboť operátoři opakují naučené fráze dokola a nejsou zrovna zdvořilí.
Alze.cz jsem nabídla i snížení požadované částky za masážní pistoli (výdaje za čištění masážní pistole), odpovědí mi byl email s tím, že je reklamace zamítnuta a odkaz na jejich obchodní podmínky.
Kontaktovala jsem i přímo výrobce masážní pistole emailem, jestli je možné masážní pistoli v případě objednání přes eshop, vyzkoušení pistole a v případě nevyhovující zboží poté vrátit ve 14 denní lhůtě. Odpovědí mi bylo, že podle platné legislativy to lze.

Žádám alzu.cz ať mi vrátí částku za masážní pistoli na účet a přestane používat tyto praktiky na spotřebitele.

Mrzí mě, jak se alza.cz a její zaměstnanci v případě problému chovají k dlouholetému zákazníkovi (ukončení hovoru na infolince, opakování jedné věty neustále dokola, poznámka operátora "používejte zdravý rozum" na dotaz co je hygienické zboží).

S pozdravem, Vojáčková


Produkt

masážní pistole Bodysonic MG 03 black


Požadované řešení

Žádám alzu.cz ať mi vrátí peníze na účet a přestane používat tyto praktiky na spotřebitele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2021 16:33, před 4 lety

Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok však není absolutní.

Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) platí, že spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání". (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/).

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že masážní pistole je typem zboží, které z hygienických důvodů vracet lze. A navíc, s odkazem na popis skutkového stavu ve stížnosti a na výše citovanou zprávu České obchodní inspekce lze patrně mít dle našeho názoru za to, že se nejednalo o uzavřený obal ve smyslu § 1837 písm. g) občanského zákoníku. Přičteme-li k tomu to, že zboží je nabízeno jako "krátce použité", odpadá tím jakýkoliv důvod pro to, aby společnost odmítala spotřebitelce vrátit peněžní prostředky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.2.2021 18:41, před 4 lety

Dobrý den, paní Vojáčková,

omlouvám se Vám za delší prodlevu v naší odpovědi. Jelikož nebylo zboží zabaleno v uzavřeném obalu, bylo Vám odstoupení od kupní smlouvy umožněno. Eviduji, že jsme Vám v měsíci lednu taktéž vystavili dobropis, který byl z Vaší strany již využit. Pevně věřím, že takto je celá záležitost již uzavřena a vyřešena k Vaší spokojenosti.

Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.2.2021 20:22, před 4 lety


Veronika Vojáčková

Hodnocení:

Komentář: Dobry den,

Cela tato zalezitost byla vyresena az po te, co jsem spolecnosti Alza poskytla vyjadreni od firmy Bodysonic, ktera nastesti nevyuziva Vase praktiky-nesnazi se zamitnout odstoupeni od smlouvy vyuzitim vymluvy na hygienicke zbozi. Do te doby jsem si od zamestancu Alzy vyslechla, ze je to hygienicke zbozi a cituji “kdo vi, kam jste si tu pistoli strkala”. Reklamace u Alzy mate opravdu skvele vyresene, zakaznikovi posilate email, at si v pripade nejasnosti zavola na infolinku a na infolince nejprve zakaznika pourazite a pak ho odkazete na emailovou komunikaci a pote operator hovor ukonci.
A ano, zalezitost je zrejme vyresena. Nakonec jste mi vratili penize dobropisem, skoda, ze to probehlo bez jedineho slova omluvy. Jestli je tato zalezitost vyresena k moji spokojenosti? To bohuzel neni, cela tato zalezitost me stala spoustu casu i nervu a pri predstave, ze se zamestanci Alzy chovaji k ostatnim lidem, tak jak se chovali ke mne, tak je mi z toho smutno.
Alespon takto bych chtela podekovat dtestu za telefonickou poradnu a i za tuto sluzbu. Vase rady mi pomohly ke zdarnemu vyreseni tohoto problemu. Dekuji.