Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#47618Alza neo

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2021, před 4 lety

Klára Mrázková

Znění stížnosti

Dobrý den, v březnu 2020 jsem si od Alzy zařídila službu Alza NEO, ve které jsem si vybrala iPad. Měsíčně jsem platila 699 Kč a vše bylo v pořádku. V pátek 8. 1. 2021 mi byl vykraden zamčený automobil, ve kterém se nacházel tento iPad. Nahlásila jsem pojistou událost Alze přesně podle jejich postupů a zaslala protokol od Policie ČR. Podle podmínek stanovených v tomto programu se rozšířená záruka nevstahuje na krádež z automobilu. Alza proto mojí reklamaci zamítla a poslala fakturu na 11.882 Kč. Pán na prodejně mi řekl, že tato částka je za spoluúčast, ale na stránkách Alzy se píše, že spoluúčast je 10 % z ceny ipadu uvedené na předávacím protokolu (což je 14.490 Kč). Proto by mě tedy zajímalo podle čeho Alza vzala čásktu 11.882 Kč. Již od března od kdy jsem ipad měla jsem zaplatila 7.689 Kč a teď mám zaplatit ještě dalších 11.882 Kč což by o mnohem víc překročilo cenu ipadu. Zkrátka by mě zajímalo, kde Alza tuto částku vzala a základě čeho ji vymyslela (je to 82 % z původní ceny ipadu).


Produkt

iPad Air 2019 značky Apple, 64 GB


Požadované řešení

Dle mého názoru by bylo vhodné buď mi dát zaplatit těh 10 % z ceny uvedené na předávacím protokolu anebo mi dát zaplatit zbytek ceny, kterou jsem měla doplatit do ceny ipadu což by činilo 6.801 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2021 16:16, před 4 lety

Program Alza NEO umožňuje spotřebiteli uzavřít se společností Alza.cz a.s. v souladu s podmínkami programu nájemní smlouvu (podmínky programu dostupné z: https://cdn.alza.cz/Foto/docs/Obchodni%20podminky%20programu%20NEO%20CZ%2020210109%20_%20FINAL_1.pdf).

Výlučným vlastníkem pronajímané věci je dle bodu 4.1 podmínek programu společnost. Doposud uhrazená částka (7 689,- Kč) je tedy patrně součet doposud uhrazených plateb za nájemné, nikoliv splátka z kupní ceny. Z žádného ustanovení programu nám nevyplývá, že by se měl přístroj po splacení stát vlastnictvím spotřebitele - v takovém případě by se jednalo o obdobu leasingové smlouvy, nikoliv o smlouvu o nájmu.

Dle bodu 5.12.2 podmínek programu se záruka, kterou společnost poskytuje pro případ krádeže, nevztahuje na případy krádeže z automobilu. Jak z obecně závazných právních předpisů, tak i z podmínek programu plyne, že v případě ztráty pronajímané věci (byť by byla zapříčiněna krádeží) nese nájemce vzniklou škodu a je povinen ji hradit pronajímateli.

Dle bodu 5.13 podmínek programu v případě krádeže pronajímané věci z automobilu společnost může požadovat úhradu hodnoty přístroje uvedené na předávacím protokolu. Dle § 2952 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se hradí skutečná škoda. Tzn., že je hrazena škoda odpovídající hodnotě zboží v době jeho krádeže. Tuto hodnotu může vyčíslit znalec z oboru s ohledem na stáří výrobku, přibližnou míru jeho opotřebení atp. Zákonná úprava má přednost před smluvní úpravou, která by nedůvodně obcházela smysl institutu náhrady škody a zavazovala škůdce k poskytnutí náhrady, která by převyšovala skutečnou škodu.

V případě krádeže pronajímané věci z automobilu dochází dle podmínek programu k automatickému zániku smlouvy.

V podmínkách programu se nám nepodařilo dohledat jakoukoliv úpravu pojištění, a s ním spojené otázky spoluúčasti atp.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.2.2021 18:54, před 4 lety

Dobrý den, paní Mrázková,

částka byla vypočítána z původní hodnoty přístroje uvedené v předávacím protokolu. Následně jsme ji dle podmínek programu Alza NEO ponížili o 2% za každý započatý měsíc používání. Dle zjištěných informací byla faktura po prověření opravena na částku 11 592,- Kč.

Pokud Vám i tak nebude něco jasné, můžete se na nás obrátit přes tento kontaktní formulář: https://www.alza.cz/kontakt/ostatni.htm?qgid=63&qid=315

Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2021 09:39, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.3.2021 11:45, před 4 lety


Klára Mrázková

Hodnocení: