Společnost


My Energy s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47629Nekomunikace - ukončení dodávky energií

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2021, před 4 lety

Zdenka Čagánková

Znění stížnosti

8.1.2021 byl odeslán doporučený dopis, který si firma nepřevzala.
12.1.2021 při snaze o telefonní hovor automat nahlásil, že telefonní linka je momentálně mimo provoz abych použila poštu nebo email. Pošta se vrátila nadoručená a email byl vrácen jako nedoručená zpráva.Nevím, jak se spojit s touto firmou. Chci ukončit dodávku energií.


Požadované řešení

Pomoc při výpovědi smlouvy s touto firmou, abychom mohli přejít k seriózními dodavateli.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2021 14:28, před 4 lety

Závazek je možné ukončit zpravidla buď odstoupením od smlouvy, nebo výpovědí smlouvy. Nemáme k dispozici přímo smlouvu, kterou má spotřebitel uzavřenou se společností, předpokládáme však, že jako možnost opustit závazek je sjednána výpověď, neboť jde ve smluvním právu o obvyklejší variantu.

Výpověď je tedy zpravidla smluvně zaručená možnost ukončení smluvního závazku. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím sjednané výpovědní doby (viz § 1998 odst.1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Skutečnost, že si prodávající dopis nevyzvedne, neznamená, že výpověď nebude účinná. Pokud byla výpověď zaslána na správnou adresu, a společnost výpověď pouze nepřevzala, dá se s ohledem na ostatní okolnosti (společnost nereaguje na telefony ani e-maily) předpokládat, že společnost doručení záměrně zmařila.

Dle § 570 občanského zákoníku právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo. Výpověď je tedy účinná dnem, kdy došla druhé straně, která ji však záměrně nepřevzala. V opačném případě by totiž vznikla absurdní situace, kdy spotřebitel vůbec nemůže uplatnit právo vypovědět závazek a ukončit smluvní vztah.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 14:14, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.