Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
8.1.2021 byl odeslán doporučený dopis, který si firma nepřevzala.
12.1.2021 při snaze o telefonní hovor automat nahlásil, že telefonní linka je momentálně mimo provoz abych použila poštu nebo email. Pošta se vrátila nadoručená a email byl vrácen jako nedoručená zpráva.Nevím, jak se spojit s touto firmou. Chci ukončit dodávku energií.
Pomoc při výpovědi smlouvy s touto firmou, abychom mohli přejít k seriózními dodavateli.
|
Tweet |
Závazek je možné ukončit zpravidla buď odstoupením od smlouvy, nebo výpovědí smlouvy. Nemáme k dispozici přímo smlouvu, kterou má spotřebitel uzavřenou se společností, předpokládáme však, že jako možnost opustit závazek je sjednána výpověď, neboť jde ve smluvním právu o obvyklejší variantu.
Výpověď je tedy zpravidla smluvně zaručená možnost ukončení smluvního závazku. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím sjednané výpovědní doby (viz § 1998 odst.1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Skutečnost, že si prodávající dopis nevyzvedne, neznamená, že výpověď nebude účinná. Pokud byla výpověď zaslána na správnou adresu, a společnost výpověď pouze nepřevzala, dá se s ohledem na ostatní okolnosti (společnost nereaguje na telefony ani e-maily) předpokládat, že společnost doručení záměrně zmařila.
Dle § 570 občanského zákoníku právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo. Výpověď je tedy účinná dnem, kdy došla druhé straně, která ji však záměrně nepřevzala. V opačném případě by totiž vznikla absurdní situace, kdy spotřebitel vůbec nemůže uplatnit právo vypovědět závazek a ukončit smluvní vztah.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se Energetický regulační úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.