Počet nahlášených stížností: | 377 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednala jsem si z bonky.cz šaty (Dámské luxusní společenské dlouhé šaty - Red, S). Zaplatila jsem 29.9., a ve stejný den jsem obdržela informaci, že je zboží na cestě a dodání bude trvat 5-40 dní. 6.11. jsem zboží stále neobdržela, cca 27.11. jsem šaty obdržela a nebyla jsem spokojená s kvalitou, takže jsem je reklamovala (28.11.). Po několika urgováních jsem obdržela 8. 1. 2021 informaci, že "je nám to velice líto, Vaši reklamaci jsme se pokusili vyřídit u dodavatele, bohužel ale byla zamítnuta. Protože se jedná o finální rozhodnutí ze strany prodejce, vrácení platby bohužel není v našich možnostech." Jelikož je bonky.cz pouze zprostředkovatel, není v jejich moci rozhodnutí prodejce ovlivnit. Peníze mi vráceny nebyly.
Šaty
Očekávala bych ochotu při vrácení peněz.
|
Tweet |
Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Neodpovídá-li zboží svým provedením objednávce, má vadu a lze ho reklamovat. Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Lhůta začíná běžet dnem, kdy byla reklamace poprvé uplatněna. Reklamaci lze uplatnit i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.