Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 24.11.2020 jsem zakoupil v Alze SSD disk ADATA, disk po instalaci nefungoval, ani po vyzkoušení na jiných sestavách. Disk jsem zanesl v originálním obale 11.12.20 na reklamaci. Byl mi 2.1.21 vrácen jako zamítnutá reklamace s vyjádřením od autorizovaného servisu, že "na zařízení chybí originální štítek s výrobním číslem a dle výrobce odstraněním originálního štítku dochází k zániku záruky" . Nevím, jestli se v průběhu instalací odlepil nějaký štítek , ale na disku je štítek s QR kódem a výrobním číslem. Nejsem si jist, zda je možné zamítnout reklamaci z důvodu chybějící samolepky .
ADATA XPG Spectrix S40G 512GB, číslo dílu Z40A9633, sériové číslo 2K3729Q29DJ9
Oprava nebo výměna
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může spotřebitel uplatnit své nároky z vadného plnění (zboží reklamovat). Prodávající má zásadně 30 dní na vyřízení reklamace, přičemž jí buď vyhoví, anebo ji s odůvodněním zamítne.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Zamítnutí reklamace, bylo-li provedeno tak, jak je popsáno ve stížnosti, je zcela nedostatečné a na reklamaci lze hledět jako na nevyřízenou. Proto uplynula-li od uplatnění reklamace lhůta 30 dní, lze od smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy, jelikož nebyla reklamace (řádně) vyřízena včas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za reakci.
Zákazník byl dnes informován s tím, že mu bude vyhověno, kdy produkt bude buď vyměněn nebo vráceny finanční prostředky. Byl požádán, ať nám jej vrátí na kterékoliv prodejně. Dále od nás dostal kompenzaci ve výši 500 Kč, mělo by být tedy vše v pořádku.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a popřípadě uzavření případu.
Hodnocení:
Komentář: Reklamace vyřízena dobropisem. Děkuji Dtestu za pomoc a za tuto službu spotřebitelům.