Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#47637Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2021, před 4 lety

Jan Barták

Znění stížnosti

Dne 24.11.2020 jsem zakoupil v Alze SSD disk ADATA, disk po instalaci nefungoval, ani po vyzkoušení na jiných sestavách. Disk jsem zanesl v originálním obale 11.12.20 na reklamaci. Byl mi 2.1.21 vrácen jako zamítnutá reklamace s vyjádřením od autorizovaného servisu, že "na zařízení chybí originální štítek s výrobním číslem a dle výrobce odstraněním originálního štítku dochází k zániku záruky" . Nevím, jestli se v průběhu instalací odlepil nějaký štítek , ale na disku je štítek s QR kódem a výrobním číslem. Nejsem si jist, zda je možné zamítnout reklamaci z důvodu chybějící samolepky .


Produkt

ADATA XPG Spectrix S40G 512GB, číslo dílu Z40A9633, sériové číslo 2K3729Q29DJ9


Požadované řešení

Oprava nebo výměna


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2021 11:52, před 4 lety

Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může spotřebitel uplatnit své nároky z vadného plnění (zboží reklamovat). Prodávající má zásadně 30 dní na vyřízení reklamace, přičemž jí buď vyhoví, anebo ji s odůvodněním zamítne.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Zamítnutí reklamace, bylo-li provedeno tak, jak je popsáno ve stížnosti, je zcela nedostatečné a na reklamaci lze hledět jako na nevyřízenou. Proto uplynula-li od uplatnění reklamace lhůta 30 dní, lze od smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy, jelikož nebyla reklamace (řádně) vyřízena včas.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.2.2021 11:28, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za reakci.

Zákazník byl dnes informován s tím, že mu bude vyhověno, kdy produkt bude buď vyměněn nebo vráceny finanční prostředky. Byl požádán, ať nám jej vrátí na kterékoliv prodejně. Dále od nás dostal kompenzaci ve výši 500 Kč, mělo by být tedy vše v pořádku.

Děkuji, Dita, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2021 11:58, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a popřípadě uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.2.2021 08:54, před 4 lety


Jan Barták

Hodnocení:

Komentář: Reklamace vyřízena dobropisem. Děkuji Dtestu za pomoc a za tuto službu spotřebitelům.