Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý večer, objednala som si tovar z Tiano.sk, miesto mnou objednaneho produktu, panskej zimnej bundy mi bola zaslaná prechodova vetrovka). Na emailovú adresu info@tiano.sk som zaslala odstúpenie od zmluvy, 2x som dostala rovnakú odpoveď, že im je to ľúto a ponúkajú mi zľavu na produkt 30 %. Tovar chcem vrátiť, preto som žiadala adresu, na ktorú môžem tovar poslať , adresu mi neposkytli. Chcem odstúpit od zmluvy, tovar vratit a žiadam vrátenie peňazí.
Objednavka č. 2020078801 TIANO.SK) panská zimna bunda
Tovar chcem vratiť a žiadam vratenie peňazí.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupení provedeno na základě zákonného nebo smluvního předpokladu, je společnost povinna vrátit spotřebiteli peněžní prostředky bez zbytečného odkladu. Neučiní-li tak, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (§ 2991 občanského zákoníku).
Zákon umožňuje spotřebiteli odstoupit od smlouvy např. tehdy (a na to pravděpodobně cílí i tato stížnost, ač to spotřebitelka výslovně neuvádí), zakoupil-li zboží na dálku a provedl-li odstoupení do 14 dnů ode dne, kdy zboží převzal. Prodávající má v takovém případě povinnost vydat spotřebiteli do 14 dnů původně zaplacené peněžní prostředky. Spotřebitel má naopak povinnost ihned po odstoupení odeslat zboží zpět prodejci.
Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání. Nevyžaduje se k němu souhlas druhé strany.
Nevydá-li společnost peněžní prostředky, může ji spotřebitel před zahájením soudního sporu vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.