Počet nahlášených stížností: | 173 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Za svých 3 x 499 Kč jsem nic nedostal
viz výše, nemohu zjistit komu vlastně platím, e-mail CB@P4U.INFO GB nefunguje
Ukončení členství a vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu za službu, prodávající má povinnost službu splnit, resp. plnit, spočívá-li v trvajícím či opakovaném plnění. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba plnění nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat plnění služby ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu. Jestliže službu neposkytne, upozorní na to spotřebitel prodávajícího a poskytne mu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Není-li plněno ani v dodatečně poskytnuté lhůtě, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy a na vrácení zaplacené peněžní částky. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád (více informací najdete na https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva). Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník neplnil, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.