Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den. V říjnu jsem koupil jako dárek tři stejné deo parfémy u společnosti Notino jako dárky. Po rozbalení v čase Vánoc u obdarovaných bylo zjištěno, že ani jeden ze tří parfémů nevoní jak má (kupujeme je již několik let). Poskytl jsem jeden z nich na reklamaci a prozkoumání, reklamace byla uznána a požadoval jsem náhradu celé objednávky. Společnost Notino mi však nabídla výměnu 1 kus za 1 kus a požaduje abych svezl všechny tři kusy. Nemám opravdu čas na to, abych posílal nebo svážel další dva kusy z vadné dodávky. Nepřijde mi v pořádku, abych obětoval tolik času navíc abych dostal to, co už jsem dávno měl mít a zaplatil, když už u prvního byla reklamace uznána. Nehledě na to, že někomu dáte dárek, který není v pořádku.
Děkuji za pomoc a radu. Jakub Alexa
Versace Man Eau Fraîche, 100ml
V tuto chvíli, po neúspešné snaze snaze domluvit se s obchodem na náhradní kompletní objednávce, v tuto chvíli požaduji pouze vrácení celé částky bez nutnosti svážet zbylé vadné kusy.
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může spotřebitel uplatnit své nároky z vadného plnění (zboží reklamovat). Prodávající má zásadně 30 dní na vyřízení reklamace, přičemž jí buď vyhoví, anebo ji s odůvodněním zamítne.
V rámci uplatněné reklamace lze požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje odpočátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy spotřebitel za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.
Nároku spotřebitele na řádné vyřízení reklamace odpovídá jeho povinnost poskytnout prodávajícímu zboží k přezkumu. Zásadně je nutné reklamované zboží odevzdat/odeslat na pobočku, aby ho mohl prodávající kvalifikovaně prohlédnout. Výjimkami jsou nadměrně velké výrobky. Těmi ovšem parfémy nejsou. Jsou-li reklamovány 3 ks zboží, je nutné je všechny tři na žádost prodávajícího předložit k posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.