Počet nahlášených stížností: | 375 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 0 |
Jak se dočítám při hledání na internetu, i já jsem se nechal napálit. Eshop Bonky.cz vypadá jako klasický eshop, který prodává nejrůznější zboží. Na stránkách uvádí hesla jako "Expresní odeslání", "Objednávku odešleme ihned po zaplacení", "Luxusní a jedinečné zboží" a hlavně uvádí, že mají x ks skladem. Kupoval jsem dárek k Vánocům, který mi ovšem expresně dorazil až 7. ledna. K dispozici mám několik emailů, ve kterých žádám o odstoupení od smlouvy. Bohužel mi není vyhověno, chodí mi po x-té stejné předpřipravené odpovědi. Nikdo mi nechce dát adresu, kam mám zaslat zboží zpět. Tvrdí, že to musím řešit s dodavatelem, protože oni vystupují pouze jako zprostředkovatel.
To samé zboží lze najít na Aliexpresu za poloviční cenu. Jedná se o přeprodej. Tzn. Zaplatíte Bonky.cz 800 Kč, oni za 400 Kč nakoupí a Vám přijde balíček z Číny, na kterém o Bonky.cz není jediné zmínky. Na stránkách samozřejmě nic takového uvedeno není, jen v obchodních podmínkách. Uznávám, před nákupem jsem je nečetl. Naprosto klamavě uvádí, že zboží mají skladem a dodají ho ihned po zaplacení. Telefonní číslo jsem nikde nenašel a komunikace přes emaily je, jak jsem popsal výše, naprosto bezvýsledná.
Závěrem: Nejlepší jsou tato dvě hesla:
1. "Dárek ke každé objednávce
Vážíme si každého zákazníka, proto pro Vás máme překvapení"
2. "100% bezpečný nákup
Zboží můžete bezplatně do 60 dní vrátit."
Vidím, že stížností je více, nebráním se ani hromadnému soudnímu řešení. Nejde o těch 800,-, ale o princip, že Vás někdo může zcela beztrestně okrást.
Dámský příjemný plyšový pyžamový set s oušky na kapuci
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení (třeba i "jen" kopie e-mailu) i odeslání zboží uschoval.
Pokud podnikatel nevrátí peněžní prostředky i poté, co mu bude spotřebitelem zasláno zboží, lze ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Sídlo společnosti je na adrese Rybná 716/24, Praha, PSČ 11000.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.