Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 23.10.2020 jsem si objednala na webové stránce www.leonella.cz zimní bundu a šál za 1.230czk, ještě ten den jsem zaplatila objednávku, kdy mi přišlo potvrzení o přijetí platby a potvrzení objednávky. Následně ještě ten samý den mi přišel email, že na tu samou objednávku se čeká na platbu, kterou jsem ale již provedla. Dle mého výpisu z účtu eviduji, že platba odešla na správný účet se všemi náležitostmi (var.symbol) a zpět se nevrátila.
Když mi stále balík nedošel, psala jsem emaily, co se se zásilkou stalo, bez odpovědi. Dále jsem se snažila napsat na Facebookové stránky danné společnosti, bez odpovědi. Už je to skoro čtvrt roku a já nevím o zásilce absolutně nic a peníze mi také nikdo nevrátil. Objednávka předtim mi došla bez problému, tak nevím, co se stalo v tomto případě. Ale už nevím kudy kam a co jiného pro vrácení mých peněz mám dělat.
Šedý kabátek s kožešinou Trikolora - Velikost : L a Černý šál se střapci
Požaduji vrácení peněz za zboží, které jsem nedostala.
|
Tweet |
Bylo-li zboží řádně zaplaceno, což lze doložit kupř. dokladem o zaplacení, výpisem z účtu apod., má spotřebitel nárok na jeho dodání. Vyskytne-li se případně chyba ve zpracování transakce na straně banky podnikatelky, je za to odpovědná podnikatelka. Jedná se o její "sféru vlivu" a v závazkových vztazích platí, že za tento problém nese odpovědnost sama podnikatelka, nikoli spotřebitel.
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.