Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
Dobrý den žádám dohledání telefonického hovoru v kterém jsem
vysloveně nesouhlasil o uzavření pojistné smlouvy a v tomto
případě žádám o zrušení pojistné smlouvy od počátku.
Pojistnou smlouvu jsem zaplatil omylem proto že jsem si myslel
že to jde o pojistnou smlouvu na domácnost a v tomto případě
žádám o vrácení pojistného.
A navíc má toto auto pojištěné u jiné společnosti.
Děkuju a žádám o odpověď
Pavel Matloň
WV Tiguan 4SA 3676 WVGZZZ5NZGW302172
Zrušit smlouvu a vrátit peníze
|
Tweet |
Dle § 1740 občanského zákoníku je smlouva uzavřena tehdy, projeví-li s nabídkou podnikatele spotřebitel souhlas. Tento souhlas musí být bezvýhradný. Pokud tedy spotřebitel (dokonce výslovně) uvedl, že si nepřeje uzavřít pojistnou smlouvu, není možné jeho projev vůle interpretovat jinak a smlouvu s ním uzavřít. Případně "uzavřená" pojistná smlouva dle § 551 občanského zákoníku vůbec nevznikla.
Nevznikla-li smlouva, není podnikatel povinen poskytovat spotřebiteli služby; na druhé straně spotřebitel není povinen hradit poplatky spojené s takovou službou.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné dohledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebiteli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.