Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
s kamarádkou jsme si v r.2020 objednaly a zaplatily zájezd do Turecka.
Ten byl zrušen, místo toho jsme si od CK vybraly zájezd na Krétu, která byla levnější. CK slíbila doplatit rozdíl. Do dnešního dne jsme peníze nedostaly.
Kontaktovaly jsme jak CK Pantour, tak CK Invii přes kterou jsme zájezd kupovaly.
ID je 6862267 ... číslo smlouvy u CK Invie
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud byl spotřebitelce poskytnut náhradní zájezd na místo původního zájezdu, přičemž ale nebyl stejné nebo vyšší kvality, má spotřebitelka nárok na doplacení rozdílu v cenách. Toto doplacení musí proběhnout formou peněžních prostředků, ledaže spotřebitel souhlasí s jinou formou (kredit, voucher atp.). To platí bez ohledu na to, zda byla věc řešena v režimu zákona č. 185/2020 Sb. (lex voucher), nebo nikoliv.
Nevyplatí-li podnikatel rozdíl v cenách, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.