Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vybrali jsme byt v Berouně od údajného developera Horizont estate,absolvovali jeho prohlídku s p.V.,která se nám představila jako realitní makléř a obchodní manažer.Museli jsme cestovat z Moravy,300km i druhý den k podpisu rezervační zálohy.Zaplatili dle ujednání ve smlouvě rezervační poplatek 33.000,-kč.Doba trvání rezervace bytu je ve smlouvě na 30 dnů,proto jsme p.V. upozornili,že je to krátký termín na vyřízení hypot.úvěru a žádali její platnost na alespoň 60-90 dnů.Byli jsme odmítnuti a ubezpečeni,že se dodatkem k rezervační smlově její platnost kdykoli může prodloužit.
Zaplatili a odeslali jsme plnou částku rezerv.poplatku v termínu dle ustanovení ve smlouvě.
Zlom v celé kauze nastal v době,kdy jsme už vyřizovali převedení schváleného a podepsaného hypot.úvěru na nemovitost a měli následně přistoupit k projednání obsahu kupní smlouvy,která nám byla předložena spol.Horizont estate.Podmínky v kupní smlouvě jsou podivně nestandartní-především část o vyplacení části kupní ceny bytu v hodnotě 244.000.-kč před podpisem kupní smlouvy oběma stranami.S tím jsme nesouhlasili,navrhovali běžné postupy jako notářská,advokátní,bankovní úschova.Tyto naše návrhy spol.Horizont byli rázně odmítnuty.Žádali jsme kontakt na vedení spol.Horizont p.M.K. a a p.M.M.,abychom mohli věc projednat a celou věc k oboustranné spokojenosti stran uzavřít.K našemu překvapení jsme byli odmítnuti s odůvodněním,že kontakty na vedení společnosti nám nedá v žádném případě.Po našem naléhání nám p.V. dala kontakt na jejich právního zástupce,který naše návrhy úschov odmítl a všelijak se vymlouval..Sdělil,že vedení spol.Horizont určitě neporuší své "principy.." a "doporučuje" nám vlastní finanční prostředky zaslat před podpisem kupní smlouvy a posléze po našem podpisu kupní smlouvy je údajně podepíše "někdy"i vedení spol.Horizont.Následně jakákoli komunikace ze strany spol.Horizont byla na několik týdnů přerušena.P.V. neodpovídala na emaily,v námi volaném telef.hovoru po několika týdnech se pořád vymlouvala na čekání vyjádření vedení spol.Horizont.Protože nekontakt a nekomunikace ze strany spol.Horizont pokračoval dále,navrhli jsme uskutečnit platbu z bankovního účtu speciálně určeného pro tento účel.Návrh i se skenem z banky odeslali,ale opět jsme po našem telef.volání byli s posměvačným způsobem odmítnuti s odůvodněním,že to není bankovní úschova.Po dotazu,co vlastně spol.Horizont chce a navrhuje,jsme byli odkázani na další čekání "vyjádření".
Protože jsme se opět žádné odpovědi nedočkali,odstoupili jsme od rezervační smlouvy a žádali vrácení rezervačního poplatku s tím,že částku 5.000.-kč si může spol.Horizont nechat za "nic".Zbývající část 28.000.-at nám vrátí do týdne.Odpověd jsme neobdrželi ani po týdnu,tak jsme napsali výzvu a upozornění k její úhradě.
Až na tento email p.Vogel poprvé od data podpisu rezervace 18.8.2014 zareagovala telefonátem a sdělila,že pro porušení podmínek ve smlouvě nám vrátí pouze polovinu.S tím jsme nesouhlasili,protože jsme nic neporušili a ničeho se nedopustili.
Od tohoto telefonátu opět zanikla jakákoli komunikace ze strany spol.Horizont a dodnes vše trvá.
Vrácení plné výše rezervační zálohy.
|
Tweet |
Nemáme k dispozici přesné podmínky rezervační smlouvy, ale běžným obsahem rezervační smlouvy je zablokování možnosti prodávajícího s individuálně určenou věcí nakládat do uvedeného data. Aby mohlo být platně odstoupeno od smlouvy, musí dojít k neplnění povinností stanovených ve smlouvě. Vzhledem k tomu, že i judikatura se v této věci odlišuje, doporučujeme spotřebiteli, aby předal smlouvu k vyhodnocení advokátovi, který se tímto oborem zabývá.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.