Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pan Maděryč mě navštívil po mém propuštění z nemocnice (kde jsem prodělal operaci kyčle), dne 18.06.2020. Ačkoliv jsem nebyl zdravotně v pořádku a neměl jsem sebemenší zájem na nějakých informacích a že mě již zastupuje společnost Šetříme občanům, u níž jsem k soutěžím přihlášen,mě lživě informoval, že se jedná pouze o kontrolu údajů a že je potřeba podepsat novou smlouvu z toho důvodu, že společnost, kterou on zastupuje, zastřešuje všechny společnosti zabývající se energetickými soutěžemi pod jedinou společnost a to právě Glewari Invest, a společnost Šetříme občanům se stává její dceřinou společností a je potřeba podepsat novou přihlášku. Na moje upozornění , že to vše projednám s panem Budinou – konzultantem společnosti Šetříme občanům, mě opět lživě informoval, že pana Budinu nahradil v našem regionu právě on a pan Budina má již na starost region jiný. Tímto mě několikrát oklamal a podvodně informoval.
Následně na to jsem dne 10.7.2020 obdržel dopis, že společnost Glewari Invest s.r.o., postoupila můj smluvní úvazek společnosti AKG group s.r.o. se sídlem kpt. Nálepky 962/13 v Olomouci a ta mě dopisem ze dne 17.7.2020 informovala, že energetickou soutěž na mého dodavatele plynu vyhrála
společnost Jihlavské plynárny s.r.o.. Od Jihlavských plynáren mě po té byla doručena Smlouva o sdružených službách dodávky plynu a elektřiny.
A v této smlouvě jsou zarážející podmínky: doba trvání 5 let, smluvní pokuta za každé odběrné místo 20 000,-Kč, sjednané ceny za energie podstatně převyšují ceny, které jsem měl vysoutěženy společností Šetříme občanům.
Vím, že je to především moje blbost, že jsem naletěl, ale teprve nyní, kdy jsem se dal zdravotně trochu dohromady, zjišťuji, jaký podvod byl na mě proveden.
Odstoupení od smlouvy a zrušení všech následujících smluv s dalšími zainteresovanými stranami.
|
Tweet |
Společnost GLEWARI INVEST s.r.o. je v tomto vztahu patrně zprostředkovatelem, který za spotřebitele uzavírá smlouvu s dodavatelem (společností Jihlavské plynárny s.r.o.).
Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a PLATFORM ENERGY s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory zprostředkovatele (bez ohledu na to, zda si návštěvu podnikatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Co se týče smlouvy uzavřené mezi spotřebitelem a Jihlavské plynárny s.r.o. (dodavatelem energií), platí, že pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva mezi zastupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zastupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude podle našeho názoru jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Souhlas spotřebitele k zastoupení byl totiž získán mimo tyto obchodní prostory. Protože se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory, která se týká dodávky energií, spotřebitel má právo od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy odstoupit (bez udání důvodu). Pokud tuto lhůtu není možné stihnout, má spotřebitel jinou možnost - v souladu s energetickým zákonem vypovědět smlouvu bez sankce do 15 dnů po zahájení dodávky.
Mimo výše uvedené možnosti vyvázání se je možné též namítat uvedení v omyl o rozhodující okolnosti. Smlouva uzavřená v omylu je dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Vedle toho (resp. namísto toho) je možné namítat, že spotřebitel nevěděl a vzhledem k informacím, které mu před uzavřením smlouvy poskytla společnost PLATFORM ENERGY s.r.o., ani vědět nemohl, jakou listinu vlastně podepisuje. V takovém případě lze namítat nedostatek vůle jednající osoby. Dle § 551 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je nedostatek vůle jednající osoby důvodem pro zdánlivost právního jednání. K podpisu smlouvy by se proto nepřihlíželo ("smlouva jako by ani nevznikla").
K případné smluvní pokutě, byla-li obsažena pouze v obchodních podmínkách, se dle judikatury Ústavního soudu ČR nepřihlíží a spotřebitel nemá povinnost ji hradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Pokud jde o mimosoudní řešení sporu s dodavatelem, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad.
Rovněž je možné podat podnět České obchodní inspekci pro porušování § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.