Společnost


Tomáš Krýdl

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47726Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 rok 2 měsíce 20 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2021, před 4 lety

Vladimír Bureš

Znění stížnosti

Reklamuji výrobek Elektrická hubice pro Rowenta AirForce RS-RH5973. Tento výrobek jsem zakoupil jako náhradní díl k tyčovému vysavači Rowenta RH8879WO Air Force Extreme (PC přes 5000,-), u kterého cca po roce a půl došlo k opotřebení pojezdového systému na hubici. Vzhledem k tomu, že vysavač je doma potřeba mít po ruce (malé děti) nehodlal jsem při ceně přístroje kupovat jiný/další na vysávání po dobu případně reklamace vysavače.
Vada, ke které došlo na původní hubici vysavače, je stejná ke které nakonec došlo na hubici zakoupené v 12/2019 po cca roce používání a kterou současně reklamuji. Starou hubici, byť ne úplně použitelnou mám pořád, protože jsem očekával stejný problém u nově zakoupené hubice. Je to technologický problém celé řady, není to v tom konkrétním kusu výrobku.
U vysávací hubice se opotřebuje plastové obložení, ve kterém jsou osazena kolečka. Ty se potom začínají stále více sbíhat k sobě a způsobují tak další vybrušování opotřebené části. Výsledkem je zprvu snížená pohyblivost vysavače po podlaze a následně téměř změnožněné vysávání jednou rukou. Kolečka jdou totiž plast na plast, resp. plast na gumu a hubice prostě po podlaze nechce jet matož zatáčet.
Ano, vysavač používáme denně, nikde jsem se nedočetl, že ho mám nějak šetřit.
Reklamace prošla přes prodejce (s prodejcem není sebemenší problém, ten vše vyřešil jak měl a nemám s ním sebemenší problém - stížnost jde na Rowentu) na servis výrobce (rowenta) kde se mi dostalo vyjádření:
Stav při převzet: Odpovídá délce užívání
Stanovisko servisu: Nadměrné užívání výrobku, výměna koleček. Předání opravené hubice zákazníkovi.

Servis píše, že vyměnil kolečka - zaprvé je to k ničemu, s kolečkama nic není. A za druhé, POKUD je skutečně vyměnili, tak stejně za opotřebené, tedy mi to přijde tak trochu jako provokace.


Produkt

Elektrická hubice pro Rowenta AirForce RS-RH5973


Požadované řešení

Požaduji buď peníze, přičemž bych znovu zakoupil novou hubici, nebo rovnou nový kus. Je mi jasné, že toto je technologický problém, který nejde řešit jiným způsobem a problém se bude opakovat. Ta část, která se opotřebuje je totiž součástí celé hubice a nejde samostatně vyměnit. Nemám bohužel možnost reklamovat Vysavač jako takový, což by pro mě bylo nejlepší řešení - je starší 2 let a stejně nemám doklad :) Zároveň ale nehodlám po necelých 3 letech vysavač za takovou cenu vyhodit protože TO je špatně udělané!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2021 16:17, před 4 lety

Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění (tj. uplatnit reklamaci). Podnikatel je povinen ji vyřídit zásadně do 30 dní od jejího uplatnění.

V rámci uplatněné reklamace může spotřebitel požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a neodůvodní, nebo ji vůbec nevyřídí ve 30denní lhůtě, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.3.2021 16:54, před 4 lety

Dobrý den pane Bureši, jak sám píšete, snažili jsme se Vám vyjít maximálně vstříc a udělat vše pro Vaši spokojenost.
Stále máte možnost nám hubici zaslat k reklamaci, kdy budeme požadovat po servisu vrácení financí, aby jste si mohl koupit novou hubici.
Samozřejmě to nevyřeší její konstrukční nedokonalosti...

Tomáš Krýdl
www.provysavace.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2021 18:37, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.4.2021 09:24, před 4 lety


Vladimír Bureš

Odesláno znovu k reklamaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 10:51, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2022 13:52, před 3 lety

Podnikatel již nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.