Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Objednal jsem si několik zásilek z různých obchodů a nechal jsem si je doručit Zásilkovnou na vyzvedávací místo, které bylo aktuálně k dispozici. Několik dnů je zboží na depu a nyní bez jakéhokoliv oznámení, nebo domluvy mi v aplikaci zasilkovna naskočilo, že zásilky dodají na úplně jiné místo s naprosto nevhodnou otevírací dobou. S tímto postupem nesouhlasím a nenašel jsem v obchodních podmínkách zmínku o tom, že jsou oprávněni toto udělat. Žádám o doručení do původního výdejního místa
https://www.zasilkovna.cz/pobocky/alzabox-prostejov-omv-plumlovska-4210-104
nebo do místa, které mi vyhovuje
https://www.zasilkovna.cz/pobocky/prostejov-drozdovice-h-z-interier
Jedná se o tyto zásilky:
https://tracking.packeta.com/cs/?id=9497980866
https://tracking.packeta.com/cs/?id=2044397814
https://tracking.packeta.com/cs/?id=3134573142
Dodat zboží na následující místo
https://www.zasilkovna.cz/pobocky/prostejov-drozdovice-h-z-interier
Pokud by mezi tím dodali zboží na místo které si zásilkovna sama určila, tak požaduji aby zboží na svoje náklady vyzvedli a dodali ho na výše určené místo.
|
Tweet |
Místo plnění je podstatnou náležitostí obsahu smluvního závazku. Změnit obsah smluvního závazku je možné zásadně jen tehdy, pokud se na tom strany dohodnou. Pokud dojde k jednostranné změně obsahu závazku (tj. ke změně práv a povinností), aniž s ní spotřebitel vysloví souhlas, není tato změna vůči spotřebiteli účinná. Podnikatel má tedy povinnost plnit do původně smluveného místa.
Pokud by si strany sjednaly možnost jednostranné změny obsahu závazku ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách, zásadně není takové ujednání s ohledem na § 1814 písm. g) a § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vůči spotřebiteli účinné.
Společnost má podle našeho názoru povinnost plnit na původně sjednaném místě, popř. na místě novém, pokud se na tom strany dohodly.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.